ابوالفضل مکرمی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند اجرای این تعداد پروژه تاسیسات گردشگری در سطح خراسان رضوی با پیشرفت 45 در جریان است.
وی بر نقش تاثیرگذار بهره برداری از 270 پروژه تاسیسات گردشگری در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها افزون بر 10 هزار نفر به صورت مستقم در آنها شاغل می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین این استان را قطب گردشگری مذهبی ایران توصیف و بیان کرد: بر این اساس خراسان رضوی به دلیل حجم ارائه خدمات گردشگری به زائران و مسافران از نظر تعداد تاسیسات گردشگری رتبه نخست را کشور دارد.
وی ادامه داد: هم اینک دو هزار و 230 واحد تاسیسات گردشگری فعال در خراسان رضوی وجود دارند که نقش اساسی در رونق اقتصادی استان ایفا می کنند.
مکرمی فر همچنین به سیاستهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در زمینه هدایت سرمایه گذاران به شهرستانهای استان اشاره و بیان کرد: تمرکز سرمایه و جمعیت در مشهد از چالشهای مرکز استان می باشد بطوری که موجب مهاجرت از شهرستانها به مشهد شده است.
وی گفت: این در حالی است که تقریبا بخش زیادی از ظرفیتهای گردشگری شهرستانهای استان خراسان رضوی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. 
خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران می باشد و مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با بیش از 250 هزار نفر گنجایش اقامت موقت و دائم سالانه میزبان افزون بر 30 میلیون گردشگر است. تاکنون هزار و 500 اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند. این تعداد اثر که از سال 1310 تا پایان سال 1393 ثبت و دارای شماره ملی شده اند شامل 930 بنای تاریخی، 471 تپه و محوطه تاریخی، 58 مورد میراث معنوی، 28 مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. همچنین خراسان رضوی حدود 10 هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد. این استان با 90 رشته صنایع دستی نیز دارای حدود 20 هزار هنرمند فعال در این حوزه است. 14 موزه و 22 مکان تاریخی و فرهنگی نیز در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیریت می شوند.
خراسان رضوی هزار واحد اقامتی رسمی فعال دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.