فرهاد اصل ایرانی فام روز یکشنبه در نشست هیات داوری شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در مشهد بر رفع موانع تولید، احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در جهت روند توسعه صنعتی مناسب تاکید و بیان کرد: رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی نسبت به موضوع کارآفرینی، فعالیتهای صنعتی و اقدامات موثر در حوزه صنعت نگاه حمایتی در راستای افزایش تولید و اشتغال بوده لذا به همین منظور حمایتهای لازم صورت گرفته است.
وی افزود: این سازمان از سرمایه گذاریهای مشروع با هدف ایجاد تولید و اشتغال حمایت کرده و همچنین در خصوص رفع موانع تولید آنها مشاوره های حقوقی ارائه داده و همیشه در کنار صاحبان صنعت بوده تا روند شروع کار آنها با شتاب انجام شود.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به فرصتی که از سوی این سازمان برای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه راکد فراهم شده صنعتگران باید از آن نهایت بهره را ببرند تا ساخت و ساز واحد خود را به اتمام برسانند.
وی گفت: تمام پرونده های حقوقی صنعتگران در سراسر شهرکها و نواحی صنعتی کشور با دقت زیاد رصد و بررسی شده تا کوچکترین حقی از صنعتگران ضایع نشود. در چارچوب کمک به واحدهای صنعتی تولیدی و حرکت به سمت تولید و اشتغال پایدار مهلت لازم برای اجرای پروژه ها و روند اجرای کار به صاحبان صنایع داده شده است.
ایرانی فام افزود: در مسیر حمایت از صنعت و صنعتگران و کمک به ایجاد تولید و اشتغال هیچ کوتاهی را نخواهیم پذیرفت تا صاحبان صنعت به سمت پیشرفت و رشد اقتصادی پرشتاب حرکت و فعالیت نموده و بر این اساس هیچ واحد صنعتی فعال حتی با کمترین میزان اشتغالزایی تعطیل نشود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آشنایی بیشتر صنعتگران با قوانین و مقررات حوزه صنعت باعث طرح مسائل پیش روی این حوزه و شتاب در رفع موانع آنها خواهد داشت تا صنعتگران بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.
مسعود مهدیزاده مقدم افزود: طی نشستهای مختلف در کارگروههای صنعت راهکارهای پیش رو برای حمایت بیشتر و رفع موانع تولید به صنعتگران ارائه شده تا از تمام ظرفیتها جهت بهبود وضعیت صنعتگران استفاده شود.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی با بانکها و دستگاههای اجرایی نیز از سال 1393 'کمیسیون حمایت قضایی' در 11 شهرک صنعتی خراسان رضوی فعال شد تا پرونده های مربوط به واحدهای تولیدی پیش از ارائه به دادگاه، در همین کمیسیون حل و فصل شوند.
43 درصد از کل واحدهای صنعتی خراسان رضوی شامل دو هزار و 569 واحد در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر هستند. این تعداد 23 درصد سرمایه گذاری و 39 درصد اشتغال صنعتی خراسان رضوی را در اختیار دارند.
84 هزار واحد صنعتی در سطح کشور فعالیت دارند که 93 درصدشان صنایع کوچک محسوب می شوند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.