شهردار مشهد با اشاره به اینکه معتقدیم شهر مشهد برای پیداکردن جایگاه واقعی خود میان کلانشهرها نیازمند نظم و رونق اقتصادی است، گفت: برای ایجاد نظم و رونق اقتصادی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد ، محمدرضا کلائی امروز در همایش سرمایه‌گذاران خارجی که با حضور وزیر اقتصاد، استاندار خراسان رضوی و رئیس شورای شهر در حاشیه اولین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد برگزار شد، افزود: در حال حاضر در دنیا و کشورمان کلانشهرها واحد برنامه‌ریزی هستند که می‌توانند بار را از دوش دولت بردارند.

وی اضافه کرد: نظم و رونق اقتصادی در شهر نیازمند افزایش پنج سرمایه از جمله سرمایه اجتماعی و فکری است که برای تحقق آن باید اعتماد مردم به مدیریت شهری جلب شود.

کلائی تصریح کرد: در کنار سرمایه فکری و اجتماعی سرمایه دمکراتیک، فرهنگی، زیست پذیری شهری و سرمایه اقتصادی نیازمندیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه آن چیز که برای جذب سرمایه مالی در اختیار مدیریت شهری قرار دارد تجربه‌ای است که ارزان بدست نیامده، اضافه کرد: برای به دست آوردن این تجربه مدیریت ده سال سعی و تلاش کرده و دانش انباشته‌ای را در این زمینه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر چند کار توام با هم انجام شده که یکی در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه مبادلاتی برای سرمایه‌گذاری، فراهم آوردن دسترسی به اطلاعات پروژه‌ها و طراحی قراردادهای راحتر که این تجربه‌ها گران بدست آمده است.

شهردار مشهد گفت: اقدام دیگر انجام شده در راه تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم آوری تضامین مناسب است که طی شش ماه گذشته پیگیری‌های زیادی انجام و زمینه بهتری برای سرمایه‌گذاری آماده شده است.

کلائی با اشاره به اینکه برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی واگذاری مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری خارجی تسهیل شود، اظهار کرد: همچنین مجوز لازم برای طولانی‌تر شدن اقامت سرمایه‌گذاران خارجی که وزیر خارجه در ملاقاتی که چندی پیش داشتیم قول پیگیری برای تابعیت سرمایه‌گذاران خارجی داده است .

شهردار مشهد افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه شود، سبک کردن بار مدیریت شهری برای توجه بیشتر به حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار است لذا کم شدن بار قرار گرفته بر دوش شهرداری‌ها زمینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.