به گزارش ایرنا، علی رستمی روز چهارشنبه در نشست منطقه ای جوانان خراسان رضوی در تربت حیدریه افزود: گذر از سنت به مدرنیته با مشکلاتی همراه است که باید با بینش صحیح و رفتار عاقلانه و عادلانه در راستای رفع این مشکلات گام برداریم و استفاده از ظرفیت نیروی جوان عامل تاثیرگذار در دستیابی به اهداف مورد نظر در این بخش است.
وی اظهار داشت: بخشی از مسائل حوزه جوانان در کشور فرا بخشی و فرا دستگاهی است و همین موضوع کار را کمی سخت می ‌کند، اما می توان با بهره گیری از اتاق فکر جوانان مستعد، خوش فکر و آگاه، به ایده ها و طرح های نو دست یافت و با مطالبه گری در راستای رفع مشکلات مردم گام برداشت.
وی با بیان اینکه تشکیل پارلمان مشورتی زنان و جوانان در استان خراسان رضوی به هیچ عنوان سیاسی نیست گفت: هدف از این اقدام نهادینه کردن انتقاد و افزایش نقش اهرم فشار بر دولتهاست‌.
رستمی افزود: مسایل آرمان خواهی جوانان زمانی حل می شود که با یک نگاه واقع بینانه بدانیم که ما مقامات و تصمیم سازان محلی هستیم و باید نگاه خود را با معادلات منطقه ای تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه دولت ها در واقع کسب و کار ایجاد نمی کنند و فقط نقش تسهیلگری دارند اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا دولت ها نتوانسته اند به تنهایی شغل ایجاد و بنگاه داری کنند.
وی گفت: دچار یک بد فهمی در سطح کلان کشور شده ایم و وجه قالب فکری امروز این است که ثروت همین نفت و گاز می باشد در حالی که شاخصه ها و مبانی توسعه در دنیا تغییر کرده و کشوری که دارای اینگونه منابع ثروت است، یک کشور قدرتمند به حساب نمی آید.
فرماندار تربت حیدریه افزود: امروز کشوری قدرتمند است که دارای سرمایه انسانی جوان باشد و ما هنوز نتوانسته ایم از این سرمایه بزرگ بهره کافی ببریم.
رستمی با بیان اینکه 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند اظهار داشت: علت اینکه در مقاطع مختلف بخشی از جوانان اعتماد به کارآمدی و بهره وری ندارند این است که ما از ظرفیت نیروی جوان که ستون توسعه کشور هستند، استفاده نکرده ایم.
وی گفت: باید تلاش کنیم با سیاست صبر، بردباری، عقلانیت و پرهیز از تعصب های بی مورد، مشکلات کشور را به کمک جوانان حل کنیم و امیدواریم دهه پنجم انقلاب، دهه عقلانیت بیشتر و توجه به داشته ها باشد.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.