حمید بنایی روز شنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر خراسان رضوی افزود: بر این اساس برداشتن دیوار بی اعتمادی میان مردم و مسئولان می تواند حلال بسیاری از مشکلات کشور باشد.
وی در ادامه، کسب رتبه نخست کشوری خراسان رضوی در حوزه کشاورزی و ثبت 'کشاورز نمونه ملی' برای چهار سال متوالی به نام این استان را یک موفقیت توصیف و بیان کرد: جایگاه بالای خراسان رضوی در حوزه کشاورزی وظایف حوزه مجلس و مرکز تحقیقات کشاورزی را بسیار سنگینتر می کند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین به بحران آب اشاره و بیان کرد: این بحران در خراسان رضوی جدیتر و در شهرستانهای جنوبی استان اوضاع بسیار سخت است.
وی همچنین به موافقت وزارت نیر با اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح در اعتبارات سال آینده کشور نیز لحاظ شده لذا امید به اجرای صحیح و کامل آن داریم تا شاهد رفع بخشی از مشکلات موجود در حوزه آب باشیم.
بنایی در ادامه بر لزوم حمایت از تشکلهای خصوص مستقل و قوی در حوزه کشاورزی تاکید و بیان کرد: باید تلاش کنیم سهم خود را از بازارهای جهانی به دست آوریم تا علاوه بر تامین نیاز داخل، به صادرات با بهترین کیفیت نیز اقدام شود.
وی افزود: خراسان رضوی جزو استانهای موفق و برتر در حوزه کشاورزی است و با وجود 338 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی جایگاه مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.
طی این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی از 127 کشاورز نمونه استانی و 15 کشاورز نمونه ملی این استان تقدیر شد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.