به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در جمع مردم روستای مهمویی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند افزود: اکنون بخش زیادی از محصولات تولیدی استان به ویژه در بخش کشاورزی خام فروشی می شود لذا ایجاد صنایع فرآوری و تکمیلی در این حوزه بسیار ضروری است.
وی گفت: روستای مهمویی یکی از مناطق مولد استان به ویژه در تولید محصولات استراتژیک زرشک و زعفران است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات استراتژیک، زحمات کشاورزان و بهره برداران نیز جبران خواهد شد.
وی افزود: با سختکوشی و تلاش مردم روستایی مهمویی و گزارش هایی که در حوزه های مختلف این روستا شنیده شد نشان از انجام اقدامات خوبی است که در سال های اخیر به سرانجام رسیده است.
معتمدیان بیان کرد: همچنین مسایل و مشکلات این روستا از نزدیک بررسی شد که انتظار می رود کمیته ای تشکیل و در مدت 10 روز با بررسی میدانی و ارایه پیشنهادات برای رفع مشکلات و تامین اعتبار مورد نیاز اقدام شود.
وی گفت: خوشبختانه در خصوص تامین آب این روستا مشکلی وجود ندارد و کشاورزی به خوبی در جریان است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قنات روستا به بازسازی و مرمت نیاز دارد افزود: برای مرمت و احیای قنات روستا قول مساعدت می دهیم.
روستای مهمویی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند در 70 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی در دهمین روز دهه فجر به همراه فرماندار بیرجند، جمعی از مسئولان استان و شهرستان از پنج روستای مهمویی، بویک، شاخن، میریک و گازار بخش مرکزی بیرجند بازدید کرد و با حضور در جمع مردم این روستاها، مشکلات و درخواست های آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.