سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از توزیع 235 هزار اصله نهال رایگان مثمر و غیر مثمر در هفته درختکاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد، افزود: هفته درختکاری با هدف ترویج کاشت و نگهداری از درختان از فردا چهارشنبه ۸ اسفند آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت در هر منطقه شهرداری برنامه مراسم درختکاری با اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

یعقوبی گفت: در هفته درختکاری ۳۸ غرفه در مناطق مختلف شهر اقدام به توزیع نهال رایگان و ارائه مشاوره به شهروندان خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین مشاوران حوزه آب با مشارکت جمعیت ناجیان آب در طول هفته در درختکاری از ساعت ۹ تا ۱۳ آموزش های لازم را در خصوص نحوه درست آبیاری به شهروندان ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰ هزار اصله درخت توزیع شد، اظهار کرد: امسال در هفته درختکاری ۲۳۵ هزار اصله درخت برای توزیع در نظر گرفتیم که 110 هزار اصله درختان مثمر است.

وی ادامه داد: حداقل عرصه پیش‌بینی شده برای درختکاری ۹ هکتار در سطح مناطق و ۶ هکتار در حوزه پارک‌ها و فضای سبز و در مجموعا ۱۵ هکتار است.

یعقوبی گفت: برای هفته درختکاری و طرح خانه تکانی در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری افزود: مراسم روز درختکاری علاوه بر روزهای هفته در مناطق جمعه 10 اسفند و 15 اسفند به صورت نمادین با حضور مسئولان و تشکل های مردمی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه درختکاری تنها در هفته درختکاری انجام نمی‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۸ هزار اصله نهال‌های بومی در عرصه کمربند سبز به مساحت ۱۷۶ هکتار کاشته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.