علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سرخس افزود: آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان سرخس یکپارچه سازی اراضی، تجمیع سهم زمین و آب و هدایت کشاورزان برای کشت یک محصول اقتصادی و به صرفه را بر عهده دارد.
وی اظهار داشت: طی 500 سال اخیر ایران اینچنین دامنه امنیت و نفوذ فرهنگی در منطقه نداشته است و از طرفی جمهوری اسلامی به عنوان نظام مقتدر و متکی به سرمایه مردم و مردم محور است.
وی گفت: ثبات سیاسی 40 ساله کشور از امتیازات برجسته ایران در منطقه خاورمیانه است و همچنین دارای زیر ساخت آماده و مترقی در منطقه می باشد.
رزم حسینی به امکانات زیرساختی فراوان این استان اشاره کرد و افزود: چرا زیر ساختهای منطقه از جمله فرودگاه و ظرفیتهای عظیم تجاری و گازی و شرکتهای فعال بهره ای برای مردم ندارند؟
وی اظهار داشت: هدف اقتصاد مقاومتی بهبود معیشت مردم و ایجاد اقتصاد پایدار است و در منطقه با اتکا به این اقتصاد باید از زیرساختها بهره گرفت.
استاندار خراسان رضوی اقدامات همه دولتهای گذشته را آبادانی و ساخت کشور دانست و گفت: با پول نفت جاده و مدرسه ساختیم اما چه شده است که امروز مردم و بویژه جوانان تحصیل کرده شغل ندارند.
وی افزود: کسی که شغل ندارد می تواند دچار آسیبهای اجتماعی شود و بسیاری از زندانیان به خاطر یک سرقت کوچک و نیاز اقتصادی زندانی شده اند و آسیبهای اجتماعی در پی آن بوجود آمده است.
وی به ساخت انبوه نمازخانه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از علمای دینی باید مطالبه شود که چرا دیدگاه دینی در زمینه شغل و منزلت آن را برا ی جامعه روشن نکرده اند و در این راستا انسان نساخته ایم.
سرپرست فرمانداری سرخس نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت بسیار این شهرستان برای توسعه اقتصادی گفت: نرخ بیکاری این شهرستان در سال 95 حدود 19 درصد بود و تکلیف اشتغالزایی شهرستان در سال جاری برای حدود هزار و 500 نفر بود که در این راستا بیش از تکلیف و حدود هزار و 800 شغل ایجاد شده است.
حسین قریب افزود: تسهیلات فراوانی از طریق کمیته امداد، بهزیستی و تسهیلات اشتغال زدایی روستایی و عشایری به این شهرستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت پرداخت شده است.
امام جمعه سرخس نیز گفت: بیکاری و مشکلات اقتصادی و دغدغه اصلی است.
حجت الاسلام محمد بختیاری افزود: با وجود اینکه گاز 6 استان کشور از سرخس تامین می شود اما 45 درصد روستاهای بخش مرزداران این شهرستان از نعمت گاز بی بهره اند.
وی جمعیت بیکاران شهرستان را هشت هزار نفر اعلام کرد و گفت: این شهرستان ظرفیتها و ثروت خوبی برای توسعه دارد اما از این ثروتها در خارج از شهرستان بهره می برند، جا دارد از ظرفیتهای سرخس در بخش اشتغال زایی استفاده شود.
امام جمعه اهل سنت سرخس نیز گفت: مردم با حضور گسترده در جشن 40 سالگی انقلاب نشان دادند با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در منطقه به اصل انقلاب اسلامی پایبند هستند.
مولوی احمد پارسا افزود: 40 درصد جمعیت شهرستان اهل سنت هستند و در حال حاضر بیشتر جوانان تحصیل کرده اهل سنت شهرستان بیکارند که برای اشتغال آنان نیازمند توجه مسئولان هستیم.
استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان سرخس ضمن بازدید از شرکت و تاسیسات چاه های گازی شرکت نفت و گاز شرق ، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و منطقه ویژه اقتصادی سرخس، چاه گاز ترش شماره 74 و واحد جابه جایی بار و کانتینر ریلی و یک واحد بسته بندی مرغ در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را افتتاح کرد.
شهرستان 100 هزار نفری سرخس هم مرز با دو کشور ترکمنستان و افغانستان و در فاصله 180 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.