علی رستمی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با جمعی از سرمایه گذاران شهرستان تربت حیدریه افزود: در راستای همسویی با سیاستهای استاندار خراسان رضوی، به زودی مدل مثلث اقتصادی مورد نظر ایشان با تعامل و همکاری سه ضلع سرمایه گذاران، نماینده مردم در مجلس، دستگاههای دولتی و حاکمیتی و نظارت امام جمعه در این شهرستان شکل می گیرد.
وی با بیان این که در این مدل اقتصادی تفاهمنامه های چند جانبه ای بین اضلاع این مثلث شکل خواهد گرفت ادامه داد: بنا داریم با برنامه ریزی هدفمند و تعامل بخش خصوصی با دولت و نیز با توجه به فرصتهای سرمایه گذاری ارزشمندی که در تربت حیدریه وجود دارد از برآیند تعامل این مثلث اقتصادی در راستای توسعه منطقه بهره برداری کنیم.
فرماندار تربت حیدریه نقش معینهای اقتصادی در اشتغالزایی، توسعه و محرومیت زدایی در منطقه را بسیار موثر خواند و گفت: به زودی با مشخص شدن نقشه راه و برنامه ریزی، شهرستان تربت حیدریه به چند قسمت تقسیم خواهد شد و در هر قسمت، معینهای اقتصادی با برای تحقق توسعه اقتصادی شهرستان فعالیت خواهند کرد.
رستمی افزود: دستگاههای اجرایی باید با معینهای اقتصادی هماهنگی لازم را داشته باشند زیرا اگر این کار صورت نگیرد دستیابی به اهداف مورد نظر امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: معینهای اقتصادی به عنوان حلقه اعتماد بین مردم و دولت باید مورد حمایت قرار گیرند هر چند گاه دیوان سالاری و بوروکراسی اداری مانعی در مسیر توسعه است که البته برای حل این مشکل نیز تمام زیرساختهای لازم جهت هدایت، حمایت و تسهیل روند سرمایه گذاری با تعامل مسئولان شهرستان شکل گرفته است.
اولویت اقدامات علیرضا رزم حسینی استاندار جدید خراسان رضوی واگذاری مدیریت اقتصاد این استان به بخش خصوصی عنوان شده است و به همین منظور در نخستین اقدام، خراسان رضوی به 12 منطقه تقسیم شد.
در این چارچوب با عقد تفاهمنامه در هریک از مناطق 12 گانه یکی از شرکتهای بخش خصوصی به عنوان 'معین اقتصادی' تعیین می شود و این تفاهمنامه ها به امضای ائمه جمعه، مدیران و همه عوامل دولتی و حاکمیتی استان و شهرستانها می رسد.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی این مدل توسعه اقتصادی را براساس تجربه موفق توسعه قلعه گنج در استان کرمان پیاده سازی و اجرا می کند.
در این طرح، یک مثلث توسعه اقتصادی هم وجود دارد که قاعده آن را سرمایه گذاران و کارآفرینان، ضلع دیگرش را نمایندگان مجلس و ضلع سومش را دولت و دستگاههای دیگر حاکمیت تشکیل می دهند همچنین امامان جمعه نیز نقش نظارت عالیه را در این مثلث بر عهده خواهند داشت.
تربت حیدریه با 225 هزار نفر جمعیت، در فاصله 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.