استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه گذاری محور توانمندسازی مردم و توسعه اقتصادی استان است ، گفت: سرمایه های خارجی در واقع مکمل سرمایه‌گذاری های داخلی است که باید در زمینه های جذب و تسهیل آن را فراهم کنیم .

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی استان با تاکید بر اینکه در فرهنگ ما سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، تاکید کرد: برای شتاب روند توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت های استان نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی هستیم .

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی مدیریت عالی استان توسعه و رونق اقتصادی است، گفت : سیاستی دارای منزلت است که در خدمت اخلاق ، فرهنگ و اقتصاد باشد.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و مشارکت ارکان مختلف حکومت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران به دنبال توانمندسازی مردم هستیم .

رزم حسینی عنوان کرد : تا روز گذشته شش معین اقتصاد مقاومتی و امروز نیز دو معین دیگر برای توسعه و توانمند سازی جوامع محلی ومناطق 12 گانه استان تفاهم نامه امضا می کنند.

 وی تاکید کرد : برای سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی فرش قرمز پهن می‌کنیم و با همه مقدورات و اختیارات از آنان حمایت می کنیم .

وی با بیان اینکه از وجود موانع برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری مطلع هستیم ، افزود : با تمام توان برای تسهیل وکاهش این موانع قدم برمی داریم .

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری و مزیت های مختلف استان گفت : در حوزه انرژی خورشیدی ظرفیت های بسیار خوبی در استان وجود دارد چنانکه برای ترغیب و همراهی با سرمایه گذاران حدود 50 هکتار برای احداث شهرک آفتاب با ظرفیت 500 مگاوات انرژی در سطح 10 شهر استان پیش بینی شده که در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه انرژی بادی نیز در برخی مناطق استان با وجود تونل های باد ؛ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک فراهم کرده است، افزود : در بخش کشاورزی نیز با یک میلیون هکتار اراضی زیر کشت زراعی و باغی آماده ایم تا از صنایع گلخانه ای و توسعه و صادرات آن حمایت کنیم .

وی به بازار گسترده استان در کشورهای منطقه و همجواری با مرزهای آسیای میانه و افغانستان اظهار کرد : ظرفیت ترانزیت کالا از دیگر مزیت های سرمایه گذاری استان است. وی تردد سالانه بیش از 30 میلیون زائر را که 3 میلیون از آنها زائران خارجی هستند ، مزیت دیگری در حوزه گردشگری بویژه خدمات دانست و از آمادگی استان برای سرمایه گذاری در این بخش خبر داد.

یک سرمایه گذار خارجی نیز در این نشست بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن ترین کشور و دارای مزیت ، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری است .

الحی افزود : نیروی انسانی متخصص و ارزان ، منابع ، انرژی ارزان و مزیت های سرمایه گذاری زمینه را برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در ایران فراهم کرده است.

وی گفت : در خراسان رضوی نیز با رویکرد استاندار که مدیری توسعه گرا و حامی بخش غیر دولتی است این امکان بیشتر از سایر نقاط فراهم است.

وی با اشاره به سخنان استاندار خراسان رضوی مبنی براولویت و اهمیت تربیت نیروی انسانی بر تامین زیرساخت ها تصریح کرد: انسان توسعه گرا خود به دنبال توسعه و توانمندسازی خواهد رفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.