به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز پنجشنبه در نشست مرکز سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک، افزود: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ایرانی مقیم کشور انگلیس در زمینی به مساحت 2 هزار هکتار در شهرستان ساوه ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح تجهیزات و پنل های مورد نیاز تولید 100 مگاوات تولید انرژی الکتریکی از خورشید در این شهرک انرژی به کشور وارد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در این استان و شهرستان ساوه ایجاد می شود.
فرخی افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی یکهزار مگاواتی در شهرستان ساوه نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز این شهرستان و استان مرکزی داردو نیاز است روند ارایه مجوز و خدمات برای این سرمایه گذار تسهیل شود.
وی، از حضور سرمایه گذار داخلی برای ایجاد واحد تولیدی لامپ های نسل جدید ال ای دی با طول عمر بیشتر و بازدهی بیشتر در استان مرکزی خبر داد و گفت: ایجاد این واحد تولیدی در مرحله نخست برای 100 نفردر استان اشتغال دارد و در مراحل بعدی ایجاد این شرکت تا هزاران نفر برای مردم استان اشتغالزایی می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مجمع نمایندگان استان مرکزی در هر نقطه از استان آمادگی همکاری با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی را دارد.
سید«مهدی مقدسی» افزود: شهرک انرژی بسته کامل تولید انرژی در استان است و می طلبد که در کنار تولید برق با توجه به ظرفیت های کشور تولید پنل های خورشیدی نیز در دستور کار این شهرک ها قرار گیرد.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسبب برای سرمایه گذاری است.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.