سید مهدی حسینی پویا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: سال 1344 شرکت 'واحد اتوبوسرانی' در مشهد با بکارگیری 13 دستگاه اتوبوس و مشارکت بخش خصوصی تاسیس و سال 1353 با دراختیار گرفتن تمام سرمایه به 'سازمان اتوبوسرانی' تبدیل شد.
وی به فعالیت 80 دستگاه اتوبوس شهری در سال 1357 در مشهد اشاره و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی توجه ویژه ای صورت گرفته بطور که هم اینک هزار و 728 دستگاه اتوبوس در سطح کلانشهر مشهد به زائران و مجاوران خدمت می کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به جا به جایی روزانه یک میلیون شهروند توسط این ناوگان این سازمان اشاره و بیان کرد: پارسال 343 میلیون و 500 میلیون جا به جایی مسافر درون شهری توسط این ناوگان صورت گرفت.
وی میانگین کنونی عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد را نیز هفت سال ذکر و بیان کرد: بازسازی 300 دستگاه اتوبوس برای کاهش سرفاصله زمانی این ناوگان در دست انجام است.
حسینی پویا گفت: سهم کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد در جابه جایی مسافر 41 درصد و سهم ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درون شهری 16.5درصد است که تلاش می کنیم به سهم 40 درصدی برسد.
روزانه شش میلیون سفر درون ‌شهری در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد انجام می شود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.