محمدرضا حیدری روز سه شنبه در چهاردهمین نشست کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداریهای کلانشهرهای ایران در مشهد افزود: در حوزه اقتصادی، سه سرمایه انسانی، اقتصادی و اجتماعی لازم و ملزوم همدیگرند.
وی اظهار داشت: در این میان سرمایه اجتماعی از همه مهمتر است زیرا سرمایه اقتصادی و انسانی قابل جا به جا کردن، وارد کردن و خریداری است اما سرمایه اجتماعی امکان جابه جایی و خریداری ندارد.
وی گفت: سرمایه اجتماعی، محصول تعاملات و ارتباطات و جریانات اجتماعی است و امکان ندارد سرمایه اجتماعی خود را فوری افزایش دهیم.
حیدری افزود: شاخص ترین و مهمترین متغیر سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی در حوزه سازمان و فرد است.
وی اظهار داشت: مشکلی که در حوزه مدیریت شهری وجود دارد نیز مشکل سرمایه اجتماعی است یعنی طی دوره 100 ساله شهرداریها همیشه با فقدان سرمایه اجتماعی مواجه بوده اند.
وی گفت: در نظر سنجی ها از وضعیت نارضایتی عمومی نیز شهرداریها در زمینه سرمایه اجتماعی مشکل داشته اند و این مشکل هم اکنون تشدید هم شده است.
رئیس شورای شهر مشهد افزود: سرمایه اجتماعی را باید با انضباط مالی، شفافیت، مبارزه با فساد، تعامل با مردم و ارتباط با نخبگان افزایش داد.
وی اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی در نشستی اعلام کرد که سپرده های بانکی این استان 900 هزار میلیارد ریال است یعنی آن حوزه خیلی حوزه اطمینان آور برای مردم نیست اما اگر بتوانیم پنج درصد این مبلغ را به عرصه سرمایه گذاری شهرداری بیاوریم بسیار مهم است.
وی گفت: علاوه بر اعتماد، بازگشت سرمایه، تضمینهای لازم و مدلهای رفتاری ما با مردم و سرمایه گذاران باید بازنگری شود.
حیدری افزود: برای حل مشکلات سرمایه گذاران، ستادی در شهرداری مشهد تشکیل شد و اعتماد سرمایه گذاران به مدیریت شهری افزایش یافت به گونه ای که مدیریت شهری توانست در یک مدت نه چندان طولانی حدود 25 هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه گذاری امضا کند اما هنوز جای کار بسیار در این حوزه وجود دارد.
وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: باید برخورد نقادانه با آنچه تاکنون کرده ایم انجام دهیم و موضوع انتقاد از خود را در حوزه های مختلف پیگیری کنیم.
وی گفت: در آغاز دهه پنجم نظام جمهوری اسلامی باید هر کس در هر حوزه مسئولیتی خود به انتقاد از خود بپردازد.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.