به گزارش ایرنا محمد کاظمی عصر دوشنبه در نشست با کارگزاران پست بانک های شهرستان ملایر به منظور بررسی مشکلات بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب تمامی خدمات بدون تبعیض به روستاها و شهرهای کشور ارایه شد.
وی افزود: ارایه خدمات و توانمندی های موجود در کشور به تمام نقاط دور دست و محروم از برنامه های نظام جمهوری اسلامی است که در سال های گذشته دولت خدمات خوبی را در این زمینه به روستاها ارایه داد.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به مشکل بیمه کارگزاران پست بانک ها گفت: چنانچه مشکل بیمه کارگزاران پست بانک ها محلی باشد، از طریق استان پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
کاظمی استقلال پست بانک ها از دفاتر مخابراتی را کاری ارزشمند دانست و اظهار داشت: خدمات پست بانک ها به نوعی سرمایه گذاری است که با توسعه تعداد باجه ها در سطح روستاها این سرمایه گذاری می تواند افزایش بیشتری داشته باشد.
وی همچنین خواستار همراهی بیشتر پست بانک ها با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی برای ارایه تسهیلات اشتغالزایی شد و ادامه داد: باید در سطح استان در زمینه توسعه کمی و کیفی باجه های پست بانک و روند خدمات دهی آنها در سطح استان پیشگام باشیم.
کاظمی با اشاره به مشکلات کنونی کشور که نتیجه تحریم های ظالمانه و یک طرفه آمریکا است بیان کرد: باید این شرایط را با وحدت، همدلی، بردباری و مدارا با موفقیت پشت سر بگذاریم.

** سه باجه پست بانک روستایی بهره برداری می شود
رییس پست بانک ملایر نیز گفت: تاکنون 2 هزارو 400 میلیارد ریال تسهیلات از طریق پست بانک های این شهرستان پرداخت کرده ایم که یک هزارو 800 میلیارد ریال آن از منابع داخلی بوده است.
مهدی چهاردولی ادامه داد: 80 درصد از کل تسهیلات پرداختی در سطح شهرستان به روستاها پرداخت شده که در راستای رونق کشاورزی و دامپروری و تسهیلات اشتغال بوده است.
وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده 420 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کردیم که بیشتر در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و برای توسعه کارگاه های مبل و منبت بود.
رییس پست بانک ملایر گفت: برای اشتغال کمیته امداد شهرستان نیز 16 مورد با 68 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات معرفی شد که با کمترین مشکل این میزان تسهیلات در حال پرداخت است.
چهاردولی استیجاری بودن باجه های پست بانک روستاها، بیمه کارگزاران پست بانک ها و مستقل نبودن تعدادی از پست بانک های این شهرستان از دفاتر مخابراتی را از جمله مشکلات برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت های مسئولان و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات بتوانیم به هدفی که دولت دارد، برسیم.
وی عملکرد پست بانک های این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از تعداد 33 باجه پست بانک در سطح روستاهای ملایر تنها 19 باجه مستقل است.
رییس پست بانک ملایر همچنین به نصب هشت دستگاه خودپرداز در سطح روستاها اشاره و یادآور شد: 10 دستگاه خودپرداز در سطح شهرستان نیاز داریم که تنها سهیمه چهار دستگاه را به ما داده اند و نیازمند پیگیری نمایندگان هستیم.
چهاردولی گفت: در روزهای آینده سه باجه پست بانک در روستاهای منگاوی، ینگی کند و مهرآباد ملایر افتتاح می شود که باجه پست بانک روستای مهرآباد نیز ماه های آتی و تا پایان سال بهره برداری می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 38 باجه پست بانک است که از این تعداد 33 باجه روستایی است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.