به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز پنجشنبه در شورای اداری استان بوشهر با حضور استانداران ادوار این استان افزود: امروز دشمن توان دیدن این وفاق و همدلی بین مسئولان را ندارد.
وی در رابطه با مجمع استانداران کشور اظهارداشت: مجمع استانداران یک تشکل صنفی با اساسنامه مشخص است و تمام استانداران، سرپرستان استانداری بعد از انقلاب بالفعل و بالقوه عضو این مجمع هستند.
نجار گفت: هدف مجمع استانداران کشور استفاده از تجربه ارزشمند و این ظرفیت بالای مدیریتی با توانمندی خاص برای توسعه استانهاست.
وی با اشاره به عضویت بیش از 250 استاندار دوره های مختلف در مجمع استانداران کشور اضافه کرد: این افراد شامل استانداران شرایط سخت روزهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس و پس از آن هستند که باید از تجربه های ارزشمند آنان برای پیشبرد اهداف نظام بهره برد.
وی یادآورشد: کمیته های استانی مجمع از استانداران ادواری استانها یا معاونان استاندار که در جای دیگر استاندار شدند و افرادی که اهل استان ودر جای دیگر استاندار بودند تشکیل شده است.
نجار گفت: تلاش می شود در نشست دو روزه استانداران ادوار گذشته در استان بوشهر از تجارب این افراد برای توسعه و پیشرفت استان بهره لازم برده شود.
رئیس مجمع استانداران کشور گفت: استان بوشهر در کنار ظرفیت های مهم نفت، گاز و انرژی بعنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور در بخش نخیلات و تولید محصولات خارج از فصل، شیلات، پرورش میگو و صید و صیادی است.
وی بیان کرد: در کنار این ظرفیت ها، استان بوشهر یکی از استان های پرتنش در بخش آب کشور است که با توجه به وجود دریا می توان با دانش و تکنولوژی ازاین نعمت به نحو مطلوبی استفاده کرد.
نجار برضرورت توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از تاسیسات نفتی موجود در استان بوشهر تاکید کرد.
استاندار بوشهر نیز گفت: این استان در کنار همه ظرفیت های خود از جمله دروازه تجارت و پایتخت انرژی دارای تاریخ و تمدن بسیار غنی است.
عبدالکریم گراوند افزود: در بافت تاریخی شهر بوشهر چهار محل قدیمی وجود دارد که در آنها مسجد شیعیان و اهل سنت، کنیسه و کلیسا باهم دیده می شود.
وی اظهارداشت: باتوجه به نحوه تعامل و همزیستی اقوام و مذاهب مختلف در چهار محل قدیم بوشهر دنیا باید زندگی مسالمت آمیز را از فرهنگ و آداب و تمدن استان بوشهر بیاموزد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این گرداب ها و مرداب هایی سیاسی ، برگزاری این چنین نشست هایی می تواند زبان تشکر مردم را بگشاید.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: ای کاش این حرکت زیبنده در سایر مسندهای حکومتی نیز اتفاق افتد ولی به دلیل اینکه شیوه ما تخریب و ادامه رقابت در بعد از انتخابات است چنین امر مهمی امکان ندارد.
یکی از استانداران اول انقلاب استان بوشهر نیزگفت: بوشهر یکی از بهترین استان ها برای توسعه و پیشرفت است این درحالی است که در تاریخ به این استان ظلم بسیاری شده است.
محمد علی حبیبیان افزود: استان بوشهر باتوجه به ظرفیت های اقتصادی قابل توجهی که دارد می تواند به یکی از استان های نمونه کشور تبدیل شود.
یکی از معاونان عمرانی استانداری بوشهر در اول انقلاب گفت: این استان از جمله استان هایی است که بصورت متوازن رشد کرده است.
علی بخش جهانبخش افزود: توسعه متوازن استان بوشهر به دلیل درک بالا، شعور و فهم مردم این استان است که بعنوان بزرگترین سرمایه برای آن به شمار می آید.
یکی دیگر از استانداران استان بوشهر در زمان جنگ گفت: روحیه سلحشوری مردم این استان مهمترین سرمایه این استان است که همواره در دوران دفاع مقدس به وضوح دیده می شد.
علی صوفی اضافه کرد: همه این پستها و عنوان ها امانتی است که باید به خوبی حفظ شود و این مایه تاسف است که عده ای در مناصب خود به فکر جیب خود هستند و شاهد فساد باشیم.
وی با بیان اینکه در آن دوره با وجود جنگ و مشکلات متعدد ولی خدمات خوبی به مردم ارائه می شد بیان کرد: در آن زمان جزیره خارگ به دلیل بمباران بی امان دشمن به سمبل مقاومت معروف شده بود و مردم با وجود شرایط سخت حاضر به ترک آن نبودند.
یکی از استانداران بوشهر در دوران سازندگی نیز گفت: استان بوشهر طولانی ترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد و این می تواند برای استان برکت زیادی را به دنبال داشته باشد.
عبدالرحمن ندیمی بوشهری افزود: با وجود سرمایه ها وظرفیت های قابل توجه استان بوشهر ولی وجود مشکلات معیشتی همواره از مهمترین مشکلات مردم این استان بوده است.
وی با اشاره به آغاز پروژه پرورش میگو در زمان ماموریت خود در استان بوشهر اضافه کرد: درآن زمان 48 نقطه در استان شناسایی شد و تنها 2 مورد آن به بهره برداری رسید.
ندیمی بوشهری اظهار کرد: بزرگترین منبع گازی کشور در استان بوشهر است ولی همچنان قطر بعنوان نخستین صادرکننده در دنیا مطرح است.
وی یادآورشد: در دوره اصلاحات گام های مهمی در بخش توسعه به خصوص در جنوب این استان و عسلویه برداشته شد.
یکی از استانداران اصولگرای استان بوشهر نیز گفت: اداره کردن کشور با استفاده از روش های آزمون و خطا هزینه بر است و سرما یه در جاهای قابل توجهی در مسیر غیرخود هزینه و از توسعه باز می مانیم.
علی افراشته افزود: برای شتاب در توسعه باید از راه های میانبر برای رسیدن به پیشرفت استفاده کرد تا جامعه از امنیت، آموزش، رفاه و بهداشت برخوردار باشد و در این مسیر کمک مردم و رسانه ها به مسئولان ضروری است.
وی اضافه کرد: مجمع استانداران باید یک شورای عالی استانداران ادوار را برای استفاده از تجربه های این افراد تشکیل دهد و تعارف ها تبدیل به پروژه شود.
یکی دیگر از استاندارن استان بوشهر گفت: در زمان اول انقلاب و دوران دفاع مقدس بحث جناح، خط و سلیقه سیاسی مطرح نبود و هدف پیروزی نظام جمهوری اسلامی بود.
محمد حسین اصغرنیا آذر افزود: امروز با برگزاری نشست استانداران ادوار گذشته در استان بوشهر یاد و خاطره دوران انقلاب باردیگر زنده شد.
وی تاکید کرد: رسانه ملی باید 40 سال گذشته را به یاد مردم بیندازد و از این گذشته برای رسیدن به آینده ای تابناک استفاده کرد.
اصغرنیا با تاکید بر اهمیت ارج گذاشتن خدمات گذشتگان گفت: هنوز هم کسانی هستند که برای حفظ آرمان های نظام و انقلاب سینه سپر می کنند.
وی برضرورت حفظ سرمایه های اجتماعی در استان ها به خصوص استان بوشهر تاکید کرد.
در این آئین از برنامه کارنامه در قالب گفت وگو با استانداران ادوار بوشهرکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی صدا و سیمای مرکز بوشهر تهیه شده بودT رونمایی شد.
استانداران ادوار بوشهر بدین شرح است :
زنده یاد محمد باقر شایورد 15 اسفند 1357 تا 18 اردیبهشت 1358 استاندار دولت موقت
احمد مدرسی زاده دوره استانداری 18 اردیبهشت 1358تا 29 خرداد 1359 استاندار دولت موقت
محمد علی حبیبیان 29 خرداد 1359 تا 14 اسفند 1359 دولت موقت
زنده یاد نصرالله گرجی دوره استانداری 14 اسفند 59 الی 13 اسفند 60
سید احمد نصری دوره استانداری 13 اسفند 60 الی 15 تیر 62
محمد تقی زمانیان دوره استانداری 15 تیر 62 الی 19 آذر 64
محمد رضا مجیدی 19 آذر 64 الی 28 اسفند 64
علی صوفی دوره استانداری 28 اسفند 64 الی 9 مهر 68
غلامرضا صحرائیان دوره استانداری 9 مهر 68 الی 25 تیر 71
سرپرست: زنده یاد محمد علی سعدایی جهرمی 25 تیر 71 الی 20 مهر 71
عبدالرحمن ندیمی بوشهری 20 مهر 71 الی 22 مهر 76
محمد ابراهیم انصاری لاری 22 مهر 76 الی 19 شهریور 78
حسن یونس سینکی 10 آبان 78 الی هشتم اسفند 80
سرپرست: محمد رضا صالحی 9 اسفند 80 الی 22 خرداد 81
اسماعیل تبادار 22 تیر 81 الی چهار تیر 84
علی افراشته چهارآبان 84 الی 10 تیر 87
سرپرست: حسین هاشمی تختی 10 تیر 87 الی 27 تیر 87
ابوطالب شفقت 27 تیر 87 الی 28 تیر 89
محمد حسین جهانبخش 29 تیر 89 الی 15 شهریور 91
فریدون حسنوند از 15 شهریور 91 الی 13 آذر 92
مصطفی سالاری از 13 آذر 92 الی 15 مهر 96
عبدالکریم گراوند از 16 مهر 96 بعنوان نماینده عالی دولت دوازدهم در استان بوشهر انتخاب شده است.
6045/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.