دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه مبارک فجر افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دو بیمارستان با 75 تخت، یک پزشک متخصص و 20 پزشک عمومی در سبزوار فعال بود اما هم اینک 850 دستگاه تخت بیمارستانی، 250 پزشک متخصص و 600 پزشک عمومی در مراکز درمانی این شهرستان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در شرایطی که قبل از انقلاب هیچ خانه بهداشتی در سبزوار وجود نداشت اکنون 194 خانه بهداشت و 38 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در این شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مسلم گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک شبکه بهداشتی در این منطقه وجود داشت اما هم اینک پنج شبکه بهداشت و درمان با 68 پزشک، هزار و 172 نیروی بهداشتی و 35 دندانپزشک مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: میزان مرگ و میر نوزادان نیز پیش از انقلاب به ازای هر 100 هزار 25 مورد بود که اکنون این آمار به هفت مورد رسیده است. همچنین میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 40 مورد به 11 مورد و مرگ و میر مادران باردار از 70 نفر در هر 100 هزار هزار زایمان به صفر کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: شاخص امید به زندگی هم در این شهرستان قبل از انقلاب 55 سال اما اکنون به 75 سال افزایش یافته است.
وی گفت: در چارچوب فعالیتهای دولت تدبیر وامید نیز ظرف سالهای اخیر با اجرای طرح تحول سلامت علاوه بر افزایش 200 تخت بیمارستانی و ساخت 45 هزار مترمربع بنا و بهسازی30 هزار متر واحدهای درمانی، مراکز رادیوتراپی، جراحی قلب باز، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، اورژانس هوایی، سلامتکده طب سنتی و پزشکی هسته ای در سبزوار راه اندازی شده اند.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با شش بیمارستان تخصصی با 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی درمانی و 55 باب داروخانه دولتی و خصوصی با 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داروزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.