حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در نشست کمیته مدیریت مصرف آب در مشهد افزود: این در حالی است که نصب لوازم کاهنده سبب کاهش 15 درصدی هدر رفت آب از سوی مشترکان می شود لذا اگر تمامی مشارکان پرمصرف آب در مشهد به تجهیزات کاهنده مجهز شوند حداقل به میزان 30 درصد در مصرف آب معادل 17 میلیون مترمکعب در سال صرفه جویی می شود.
سرپرست فرمانداری مشهد نیز در این نشست گفت: اجرای مصوبات نشست کمیته مدیریت مصرف آب برای همه دستگاههای دولتی الزامی است.
حیدر خوش نیت بحران آب را در مشهد 'شدید' توصیف و بیان کرد: مصرف آب برای آبیاری فضای سبز شهرداری در این شهر 22 میلیون مترمکعب در سال است که باید تدبیری برای کاهش آن توسط شهرداری مشهد صورت گیرد.
وی افزود: شهرداری باید در راستای مدیریت مصرف آب در مشهد تمامی چاههای برداشت را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهد تا در تابستان سال آینده مشکل کمبود آب وجود نداشته باشد.
منابع تامین آب یک میلیون و 80 هزار مشترک در کلانشهر مشهد 437 حلقه چاه، دو رشته قنات، یک دهنه چشمه و سدهای ارداک، طرق، کارده و دوستی هستند. 100 درصد جمعیت شهری مشهد زیر پوشش شبکه آب و 70 درصد زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند. نیاز آبی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پارسال 224.5 میلیون مترمکعب بود.
تداوم پدیده خشکسالی در سطح کشور موضوع تامین آب شهروندان را در کلانشهرها به عنوان یک چالش جدی مطرح کرده است. در این میان خراسان رضوی هجدهمین سال خشکسالی را سپری کرده و تابستان سال آتی 32 شهر آن با تنش آبی مواجه خواهند بود. این وضعیت، کار تامین آب مشهد را با سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت و 30 میلیون زائر و مسافر سالانه با چالش روبرو کرده است.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.