معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هدف تشکیل و نشست این کارگروه تهیه و تدوین نسخه ای برای همه کشور در زمینه شبکه توزیع آب و مدیریت توزیع است.
جوانشیر شادمهری افزود: 20 نفر از مدیران شبکه توزیع آب کلانشهرهای کشور در این کارگروه حضور دارند و در خصوص امور مربوط به شبکه توزیع نظیر کاهش هدررفت، خطوط انتقال و مدیریت توزیع به تبادل تجربیات می پردازند.
وی ادامه داد: مدیریت تولید، مدیریت مصرف و مدیریت توزیع سه ضلع مثل مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدررفت و مصرف بی رویه آب هستند که با مدیریت آنها می توان در سازگاری با کم آبی موفقتر بود.
معاون شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: نخستین نشست جلسه کارگروه ملی شبکه توزیع آب امروز در مشهد برگزار شد و ادامه این نشستا در دیگر کلانشهرها برپا شده و ادامه خواهد یافت.
تداوم پدیده خشکسالی در سطح کشور موضوع تامین آب شهروندان در کلانشهرها رل به عنوان یک چالش جدی مطرح کرده است. در این میان خراسان رضوی نیز هجدهمین سال خشکسالی را سپری کرده و تابستان سال آتی 32 شهر آن با تنش آبی مواجه خواهند بود. این وضعیت کار تامین آب مشهد را نیز با سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت و 30 میلیون زائر و مسافر سالانه با چالش روبرو کرده است.
100 درصد جمعیت شهری مشهد زیر پوشش شبکه آب و 70 درصد زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند. نیاز آبی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پارسال 224.5 میلیون مترمکعب بود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.