به گزارش دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی گفت: نظر به درخواست شهردار مشهد مبنی بر توقف موقت اجرای حکم قلع و قمع فضای سبز واقع در بولوار اندیشه شهرک غرب، تا تعیین تکلیف شکایت شهرداری در باره این بوستان، موضوع به سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری این شهر ارسال شده است.
وی افزود: با توجه به درخواست شهرداری و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عمومی و پیشگیری از قلع و قمع درختان بوستان یاد شده که سرمایه عمومی محسوب می شود، اجرای حکم قلع و قمع در این بوستان با هماهنگی حوزه دادستانی متوقف می شود.
وی اظهار داشت: البته شهرداری مشهد باید موضوع را در زمان خودش پیگیری می کرد تا منتهی به صدور رأی دادگاه نشود.
صادقی گفت: توقف اجرای حکم قلع و قمع به این معنا نیست که دیگر این حکم اجرا نخواهد شد بلکه شهرداری باید با قید فوریت اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات را به منظور حفظ این بوستان که سرمایه عمومی است، انجام دهد.
وی افزود: دستگاهها و سازمان های اجرایی در زمان طرح دعاوی حقوقی و کیفری اشخاص حقیقی و حقوقی علیه آنان در محاکم، نمی توانند دفاعیات و ادله لازمه را ارائه دهند و مراجع قضایی نیز بر اساس مستندات پرونده ارائه شده و دفاعیات طرفین دعوا و براساس قانون رسیدگی، رأی صادر می کنند لذا واحدهای حقوقی دستگاه ها و سازمان های دولتی در این راستا باید تقویت شوند تا شاهد تضییع حقوق مردم نباشیم.
بوستان شمشاد با 300 اصله درخت و فضایی برای تفریح و نشاط شهروندان مشهد که پس از 20 سال راه اندازی در منطقه 10 شهرداری این شهر، مالک دارای سند پیدا کرده است در یک قدمی تخریب قرار داشت که با ورود دادستانی، این کار متوقف شده است.
شهرداری منطقه 10 با وسعتی در حدود 2 هزار و 336 هکتار و جمعیت 300 هزار نفر در شمال غربی مشهد واقع است.
8005 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.