حمیدرضا روحبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هزار کسب و کار اینترنتی جدید در خراسان رضوی راه اندازی شد و مجموع کسب و کارهای الکترونیک فعال در سطح استان به سه هزار و 231 مورد رسید.
وی ادامه داد: همچنین بخاطر گرایش شرکتهای خراسانی به کسب و کارهای نو و حمایتهای مسئولان محلی از این بخش هم اینک خراسان رضوی به عنوان یک استان سرویس دهنده در کسب و کار الکترونیک به سایر استانها از جمله خراسان جنوبی و خراسان شمالی فعالیت و خدمات دهی می کند.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش تجارت الکترونیک ایران سرمایه گذاران و هلدینگهای فضای کسب وکار آنلاین و استارت آپها در ایران در قالب سه دسته رتبه بندی شده اند. یکی از سرمایه گذران بومی خراسان رضوی در جایگاه نخست این رتبه بندی قرار دارد. این امر بیانگر توجه جدی بخش خصوصی، سرمایه گذاران و هلدینگهای بومی استان به بازارهای جدید است.
وی همچنین ارائه آمار مجموع شاغلان در حوزه کسب و کار الکترونیک خراسان رضوی را نیازمند جمع آوی اطلاعات از همه زیر مجموعه های درگیر در موضوع این نوع کسب و کار عنوان کرد.
در تعریفی کلی تمامی فعالیتهای مجاز و مشروعی که در فضای اینترنت منجر به کسب درآمد شوند 'کسب و کار اینترنتی' گفته می شود.
بر این اساس کسب و کار اینترنتی که به عنوان تجارت الکترونیکی نیز شناخته می شود، هر نوع فعالیت تجاری است که به صورت آنلاین و در بستر اینترنت انجام می شود. یک صاحب تجارت که بخشی یا تمام فعالیت تجاری خود را با استفاده از اینترنت انجام می دهد، بعنوان گرداننده یک تجارت آنلاین شناخته می شود. گرداندن یک تجارت اینترنتی می تواند شامل خرید و فروش آنلاین و یا ارائه خدمات آنلاین باشد. دامنه مشاغل آنلاین در صنایع مختلف بسیار گسترده است.
بطور معمول کسب و کارهای اینترنتی توسط افراد متخصص به منظور ارائه خدمات تخصصی در حوزه ای مشخص، افرادی که صاحب کسب و کار بوده و ارائه آن را به فضای مجازی نیز تسری داده اند و نیز افراد صاحب ایده صورت می گیرد.
سرمایه اولیه کمتر از سایر کسب و کارها، ارزانی، انعطاف پذیر بودن، فقدان محدودیت در زمان و مکان و خودمدیری از مزایای کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شوند. با این وجود کسب و کارهای اینترنتی نیازمند صبر و حوصله بوده، نسب به کسب و کارهای دیگر حساسترند و نیازمند به ایده و خلاقیت می باشند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.