محمد یاحقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس با هماهنگی و همراهی شرکتهای زنجیره تولید گوشت سفید در خراسان رضوی شامل چهار حلقه تولید مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه قیمت مرغ تولیدی در این بخش کاهش یافت.
وی میزان کنونی تولید گوشت مرغ را در خراسان رضوی 160 هزار تن اعلام و بیان کرد: چهار شرکت فعال زنجیره تولید گوشت سفید این استان در مشهد، کاشمر، سبزوار و گناباد تولید یک چهارم از این حجم را بر عهده دارند.
مسئول امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در همین ارتباط چهار مرکز عرضه گوشت مرغ گرم به قیمت 108 هزار ریال در فروشگاههای واقع در مناطق پیروزی، هاشمیه، سجاد و راه آهن کلانشهر مشهد فعال شده اند. سایر فروشگاهها و روشهای عرضه این محصول نیز به زودی به اطلاع عموم مردم می رسد.
وی افزود: امیدواریم با میزان کاهش اعمال شده در قیمت عرضه مرغ شاهد همکاری دیگر تولیدکنندگان این بخش در خراسان رضوی باشیم. کاهش قیمت مرغ گرم در کنار عرضه مرغ منجمد می تواند در کاهش کلی قیمت گوشت مرغ موثر باشد.
یاحقی ادامه داد: افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی بسیار کمتر از میانگین کشور بوده است و در این رابطه جزو استانهای موفق در تنظیم بازار هستیم. هم اینک خراسان رضوی در تامین گوشت مرغ هیچ مشکلی ندارد و مقرر شده با همکاری بخش خصوصی قیمت آن به پایین ترین حد ممکن برسد.
هزار و 400 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 26 میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.