حبیب الله آسوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازابتدای امسال تاکنون هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی زیر پوشش کمیته امداد در خراسان رضوی ساخته شده اما همچنان بیش از این شمار مسکن در دستور کار برای ساخت طی امسال قرار دارد.
وی ادامه داد: ساخت خانه در روستاها فواید فراوانی دارد که از آن جمله می توان به جلوگیری از مهاجرت روستائیان، افزایش سرمایه مادی و اجتماعی مددجویان روستایی و وجود سرپناهی امن و مستحکم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، نام برد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: بخشی از روند ساخت واحدهای مسکونی روستایی به اعطای تسهیلات بانکی وابسته است اما هم اکنون ضمانتهای سنگین و سخت بانکی مشکل بزرگی بر سر راه اجرای این واحدها ایجاده کرده است.
وی افزود: این در حالی است که سند خانه می تواند به عنوان ضمانتی پشتیبان برای تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار گیرد حال آنکه تاکنون در این ارتباط همکاری لازم با کمیته امداد صورت نگرفته و این در حالی است که برای خانه دار شدن مددجویان روستایی و حمایت آنان در برابر آسیبهای مختلف اجتماعی نیازمند عزم و مشارکت در بخشهای مختلف هستیم.
آسوده ادامه داد: از دولت تقاضا داریم برای تضمین تسهیلات بانکی مسکن روستایی ساز و کار تسهیل کننده ای طراحی کند تا در این زمینه مشکلات موجود مرتفع شود.
وی گفت: هم اینک برای ساخت هر واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته است.
نیم میلیون نفر در قالب 200 هزار خانوار در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد این استان قرار دارند. 40 هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری از این تعداد فاقد مسکن هستند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.