یکی از این کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: از اردیبهشت ماه حقوق و اضافه کار 60 کارگر شرکت مسکن و عمران قدس رضوی در سرخس پرداخت نشده است.
وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: 2 هفته پیش نسبت این در خواست به صورت حضور مطرح شد و در پی مکاتبه با فرمانداری سرخس پنج میلیون ریال به حساب کارگران واریز شد.
او ادامه داد: شرکت مسکن و عمران حدود 6 کارگاه دیگر دارد که حدود 40 نفر در آنها مشغول کار هستند و آن کارگران نیز خواستار دریافت حقوق معوقه خود می باشند.
وی گفت: حق بیمه کارگران تا پایان مرداد ماه پرداخت شده اما بیمه تکمیلی این افراد به مشکل خورده لذا بیمه گر تکمیلی به آنها اعلام کرده شرکت مسکن و عمران در حق پرداختهای بیمه تکمیلی هم معوقه دارد.
وی افزود: مسئولان کارگاه به نقل از مدیدران شرکت مسکن و عمران قدس رضوی قول داده اند تا آخر هفته جاری مبلغی به حساب کارگران واریز شود.
مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تولیت آستان قدس رضوی همیشه تاکید داشته حقوق کارگران در هیچ شرایطی و به هیچ دلیلی تضییع نشود.
رضا عباسی افزود: سازمان اقتصادی رضوی با جدیت پیگیر وصول مطالبات کارگران است و این موضوع با همگرایی و وفاق بین دولت و آستان قدس زودتر به نتیجه می رسد.
وی گفت: شرکتهای پیمانکاری باید پروژه برای انجام کار داشته باشند تا بتوانند حقوق کارگرانشان را پرداخت کنند. ظرف چند ماه گذشته در این خصوص رکود وجود داشته و در کنار این موضوع تعدادی از پروژه های متعلق به دولت هنوز پولشان پرداخت نشده به همین دلیل برخی مشکلات ایجاد شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی افزود: با انتصاب جانشین جدید مدیر در سازمان اقتصادی رضوی چندین پروژه خوب دولتی جذب شده لذا امیدواریم نقدینگی و سرمایه در گردش شرکتهای پیمانکاری رونق گیرد و مشکلات کارگران هر چه زودتر رفع شود.
'شرکت مسکن و عمران قدس رضوی، شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی، شرکت مهندسان مشاور و شهرسازی، شرکت مهندسی آب و خاک و شرکت کارخانه های بنای سبک' زیرمجموعه های هلدینگ عمران و ساختمان سازمان اقتصادی رضوی هستند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.