دادگستری خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه استان طی این مدت در حوزه های مختلف از جمله در پر و مسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز، رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها اقدامات مختلفی انجام داده است.
وی با بیان اینکه چاههای غیرمجاز تهدید جدی در حوزه منابع آبی استان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: همچنین 19 هکتار از حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها طی این مدت در سطح استان رفع تصرف شده 8 پرونده قضایی برای متخلفین در دادسرا تشکیل شده است .
این مقام ارشد قضایی استان گفت برای متخلفین در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی نیز 990 پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی می باشد .
دادستان مشهد ادامه داد: همچنین دادسرا در راستای دفاع از حقوق عمومی در حوزه های سلامت ، امنیت جانی و بهداشت عمومی ، حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی ، محیط زیست ، موضوعات فرهنگی و اجتماعی ، حمایت قضایی از اشتغال و تولید نیز ورود کرده است .
صادقی در خصوص آلودگی هوا نیز گفت: اجرای کامل قانون هوای پاک الزامی است بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست استان بر اساس ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در ماه گذشته تعداد 8 واحد ایزوگامی که فعالیت آنان باعث آلایندگی غیرمجاز هوا می شد ، را تعطیل کرد.
وی ادامه داد: البته با اقداماتی که این واحدها در راستای حذف الایندگی واحد صنعتی خود انجام دادند، توانستند از محیط زیست استان تاییدیه اخذ نمایند و دستور بازگشایی آنان پس از مدتی صادرشد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.