جمشید محبت خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هیچ محیط بانی در صورتیکه با قانون استفاده از سلاح آشنا نباشد و آن را اجرا نکند، حمایت نخواهد شد و هر محیط بانی که خارج از قانون و بر اساس احساسات از سلاح استفاده کند، باید پاسخگو باشد.
وی به آموزش های بدو خدمت فعالان این عرصه اشاره کرد و یادآورشد: هم اکنون از میان سه هزار و 400 محیط بان فعال در کشور، فقط یک هزار نفر آموزشهای بدو خدمت را طی نکرده اند.
وی یادآورشد: آموزش بدو خدمت یک هزار محیط بان از دغدغه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست بود؛ بر همین اساس دوره های آموزشی 500 نفر از آنان هم اکنون آغاز شده است.
محبت خانی اظهار کرد: در صورتی که بهترین آموزش ها به همه محیط بانان ارائه شده بود به حتم تعداد شهدای محیط بان کمتر از 120 شهید کنونی بود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: هم اکنون وضعیت استخدامی 37 درصد محیط بانان کشور قراردادی است که از حداقل حقوق و مزایای برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه این افراد از حمایتهای محیط بانان پیمانی و رسمی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان به دنبال تبدیل وضعیت این 37 درصد به پیمانی برای افزایش ضریب امنیت شغلی و میزان برخورداری آنان از حقوق قانونی است.
محبت خانی به تصویب لایحه قانون کار محیط بانان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و طرح و تصویب نهایی آن در صحن علنی مجلس را حاوی خبرهای خوش برای محیط بانان برشمرد.
وی ادامه داد: تلفات و شهدای محیط بان کشور سه برابر تلفات شکارچیان غیر قانونی است و در صورتی که انگیزه و امید کافی وجود داشته باشد، به حتم آنان بیشتر در عرصه خدمت رسانی در محیط زیست حضور خواهند داشت.
محبت خانی از توزیع یک هزار و 500 جلیقه ضد گلوله در میان محیط بانان خبر داد و آن را ابزاری برای کاهش آسیب های در معرض آنان اعلام کرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.