علی فاطمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سطح سامانه های نوین آبیاری از سال 1361 تاکنون در خراسان رضوی بکار گرفته شده است.
وی به اجرا و تحویل سامانه نوین آبیاری در سطح هفت هزار و 300 هکتار کشتزار خراسان رضوی طی امسال تاکنون نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر این اجرای سامانه در 11 هزار و 800 هکتار از مزارع استان در دست اجرا قرار دارد.
رئیس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در صورت تخیص به موقع اعتبارات تا پایان امسال 20 هزار هکتار مزرعه دیگر نیز در این استان زیر پوشش سامانه نوین آبیاری قرا می گیرد.
وی گفت: در مجموع 350 هزار هکتار زمین کشاورزی در خراسان رضوی ظرفیت و شرایط لازم را برای اجرای سامانه نوین آبیاری دارد که تاکنون حدود 200 هزار هکتار آن زیر پوشش رفته است.
فاطمی افزود: به ازای هر یک هکتار اجرای سامانه نوین آبیاری بارانی و یا قطره ای، بطور متوسط پنج هزار و 600 مترمکعب در مصرف کشاورزی صرفه جویی می شود.
90 درصد مصرف آب در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است که اگر فقط 10 درصد آن کاهش یابد دیگر بحران نگران کننده ای در این حوزه وجود نخواهد داشت. خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.