دکتر محمدرضا دارابی جمعه شب در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهر افزود: کل اعتبارات پژوهشی مصوب دانشگاه 50 میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور رقم پایینی می باشد.
وی ادامه داد: بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تخصیص یک درصد درآمدهای تخصصی حداکثر 170 میلیارد ریال و رقمی کم است لذا افتخاراتی که این دانشگاه طی سالهای گذشته در حوزه آموزش و پژوهش کسب کرده با اعتبارات حداقلی حاصل شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دستاوردهای کسب رتبه 601 تا 800 در چارچوب رتبه بندی 'تایمز' و همطراز با دانشگاه علوم پزشکی تهران و نیز جایگاه بالای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در سایر رتبه بندیها مانند 'شانگهای' از جمله دستاورهای این دانشگاه در حوزه پژوهش اعلام و بیان کرد: امیدواریم با حمایتهای وزیر بهداشت حق از دست رفته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث بودجه های پژوهشی برگردانده شود تا بدین طریق بتوان گامهای بلندی را در این حوزه پژوهش برداشت.
وی همچنین شمار اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 960 نفر در مقاطع مختلف استادی، دانشیاری، استادیار و مربی ذکر و بیان کرد: 16 درصد از این تعداد در مقام استادی و 37 درصد در مقام دانشیاری فعالیت دارند که شاخص بسیار خوبی است.
دکتر دارابی در ادامه به 18 ماموریت ویژه و هفت ماموریت مشترک محوله به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته این دانشگاه رتبه برتر را در حوزه تحول آموزشی در سطح کشور کسب کرده است.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نیز 9 هزار و 521 نفر در 153 رشته تحصیلی مقاطع کاردانی تا فوق تخصصی اعلام و بیان کرد: 31 درصد این جمعیت دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش می بینند که این نیز شاخصی مطلوب محسوب می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر جمعه وارد مشهد شد در ادامه سفر خود فردا سوم آذر چند پروژه بهداشتی و درمانی را در مشهد و تربت جام افتتاح می کند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.