دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مرکز در حوزه کاربردی کردن تحقیقات دانشگاهی با رویکرد فن آوری و کار آفرینی ، تولید محصولات جدید فعالیت دارد .
وی اضافه کرد: طرح های مختلف تحقیقاتی در این مرکز مورد مطالعه قرار گرفته که تولید کامپوزیت های دندان ، تولید سرم های نگهدارنده بافت زنده برای پیوند اعضاء ، تولید داروهای درمان پلاسما، هوشمند سازی بیمارستانی و گردشگری سلامت از جمله آنهاست .
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: 2 نوع محصول از قبیل مبولایزر گرم و سرد و کامپوزیت های دندان در این مرکز شرایط اخذ مجوز دارد که محصولات آنها آماده تجاری سازی است.
اخوان اکبری بیان کرد: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تیرماه سال 96 فعالیت خود را با هدف آموزش و مشاوره در امر تجاری سازی، بازاریابی، مشاوره به واحدهای فناور، ایجاد ارتباط با مراکز پژوهشی دولتی و سایر شرکتها و ایجاد تسهیلات در جهت تبدیل ایده کاری به محصول و بستر سازی لازم جهت تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی، آغاز نموده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: اساسنامه این مرکز توسط دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضاء و به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ابلاغ گردیده است.
وی درباره شرایط اخذ مجوز مرکز رشد فناوری سلامت از شورای عالی گسترش دانشگاههای علوم‌ پزشکی کشوربیان کرد: این امر مستلزم بدست آوردن شرایط و استانداردهایی است که در پاره ای از موارد، مراکز تاسیس شده حتی با چندین سال فعالیت، موفق به فراهم نمودن ضوابط آن نمی شوند و کسب این موفقیت ارزشمند برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و استان، مرهون تلاش کارکنان این مرکز و پیگیریهای متعدد مجموعه مدیریتی دانشگاه بوده است.
اخوان اکبری با اشاره رنکینگ و جایگاه دانشگاه در کشور افزود: در آخرین رده بندی و ارزیابی فناوری سلامت مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشوردانشگاه علوم پزشکی اردبیل 52 پله نسبت به سال 95 رشد داشته و با کسب 233 امتیاز در رتبه 17 کشور قرار گرفته است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.