به گزارش ایرنا، سید محمدهادی ایمانیه روز شنبه در نخستین جشنواره طب ایرانی (طب سینوی) و جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: همراه و همزمان با پیشرفت علوم پزشکی اخلاق و معنویت رشد نکرده و در برخی کشورها شاهد نزول اخلاق هستیم.
وی اضافه کرد: این در حالیست که در سراسر تاریخ پزشکی ایران، به توجه به مردم و اخلاقیات تاکید بیشتری شده است.
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب ایرانی یادآوری کرد: در گذشته پیش از درمان بیماری و طبابت، به پزشکان اخلاق پزشکی، معنویت، توجه به سبک زندگی، توجه به خانواده و مردم یاد داده شده است.
ایمانیه با عنوان اینکه ایران دارای گنجینه ای از اخلاق پزشکی است، ادامه داد: هم اینک بیشتر میزان مصرف دارو متعلق به بیماران حوزه روانپزشکی و روان درمانی است و این بیانگر گمشدن اخلاق است.
وی اظهار داشت: توجه به سبک زندگی، اخلاق، مردم داری و خانواده دوستی درس های بزرگی است که باید از اساتید برجسته علوم پزشکی فرا گرفت.
ایمانیه یادآوری کرد: چند سال قبل جشنواره ای به نام طب سینوی برگزار می شد اما امسال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آیین نامه طب سینوی را امضا و ابلاغ کرد.
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب ایرانی گفت: حوزه پزشکی بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیاری کرده است تا جایی که مردم را از مراجعه به پزشکان خارج از کشور بی نیاز کرد.
ایمانیه افزود: هم اینک بیمارستان های کشور پذیرای بیماران از خارج کشور هستند؛ همچنین دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته طبابت در ایران حضور می یابند.
وی خاطر نشان کرد: چندی پیش در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کشور عمان، وزیر بهداشت کشور همسایه با افتخار از پزشکی ایران یاد کرده و خواستار تحصیل دانشجویان عمانی در ایران شد.
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب ایرانی بیان کرد: برخی افراد بدون اطلاع از طب سنتی و با دروغ و تنها به خاطر طمع ورزی در طبابت دخالت می کنند.
ایمانیه از راه اندازی سلامتکده طب سنتی خبر داد و بیان کرد: تحقیقات فراوانی تاکنون در رشته های مختلف حوزه طب سنتی و داروخانه سنتی صورت گرفته است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های متنوع همدان، پیشنهاد می شود گیاهان داروی در این استان ترویج کشت، فرآوری، آماده سازی و بسته بندی شود.
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب ایرانی با عنوان اینکه همدان سرزمین حاصلخیزی برای گیاهان دارویی دارد، از مسئولان خواست با همکاری جهاد کشاورزی برای کشت، فرآوری، آماده سازی گیاهان دارویی تلاش کنند.
ایمانیه اظهار داشت: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی کشت گیاهان دارویی است و این قبیل گیاهان با توجه به تنش آبی کشور، نیاز کمتری به آب دارند.

*** پدر وزیر بهداشت نشان حکمت گرفت
در ابتدای این آیین، مرحوم سید احمد قاضی زاده هاشمی پدر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان حکمت نخستین جشنواره طب ایرانی را دریافت کرد.
این نشان همچنین به مرحوم سید احمد علی خسروی همدانی از طبیبان نامدار استان همدان تعلق گرفت.
سپس در بخش تجلیل از پیشکسوتان، نشان حکمت، جایزه حکیم علوی خراسانی و لوح تقدیر به محسن ناصری دانشیار مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی دانشگاه شاهد تعلق گرفت.
این عناوین و جوایز به محمود مصدق استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اسماعیل ناظم درمانگر طب سنتی ایرانی، عضو هیات بُرد طب ایرانی، مدرس دانشگاه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران اهدا شد.
در محور آموزش عبدالعلی محقق زاده استاد گروه داروسازی سنتی علوم پزشکی شیراز نشان حکمت جشنواره طب ایرانی را دریافت کرد.
نشان حکمت در محور درمان به رسول چوپانی دانشیار گروه طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق گرفت.
همچنین سید موسی الرضا حسینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت ثبت اختراع تجاری داروی طب ایرانی به نام 'هموستاز' (ایستا) جایزه حکیم مومن تنکابنی و نشان حکمت را از آن خود کرد.
جایزه سید جلال مستوفی کاشانی و نشان حکمت به خانم 'روجا رحیمی' برگزیده بخش پژوهش و دانشیار گروه دارو سازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیم شد.
رودابه بهرام سلطانی دستیار داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بابک دانش فرد دستیار طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز شایسته دریدافت لوح در بخش پژوهش شدند.
ویراستار علمی علیرضا عباسیان استادیار گروه طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به خاطر کتاب برگزیده 'درسنامه طب ایرانی' تقدیر شد.
در این آئین مقاله های ارائه شده توسط 'نرگس تاجیک' از دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه تاریخ پزشکی، آرمان زرگران در بخش داروسازی سنتی، حسن رضا دوست حوزه مبانی طب ایرانی و دکتر مجتبی حیدری در حوزه ارزیابی اثر - سمیت در طب ایرانی تجلیل شدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.