به گزارش ایرنا دکتر علی بیرجندی نژاد پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز پزشک در مشهد افزود: امروز بسیاری از مطب های پزشکان به ویژه در شهرستانهای استان شرایط مطلوبی ندارند و مراکز مختلف پزشکی به دلیل وضعیت مالی و شرایط اقتصادی نامناسب تعطیل شده اند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که پزشکان عمومی شرایط دشوارتری را تجربه می کنند و پزشکان بیمارستان ها و مراکز درمانی با تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت مطالباتشان از سوی بیمه ها مواجه هستند.
وی گفت: در این شرایط برخی نیز اعتماد عمومی جامعه نسبت به پزشکان را تحت تاثیر قرار داده اند.
بیرجندی نژاد با بیان اینکه جامعه پزشکی امروز از مداخلات در امور پزشکی گلایه مند است افزود: در آرایشگاهها بوتاکس انجام می شود و برخی اجازه می یابند اصول اصلی و مسلم پزشکی را زیر سوال ببرند و بطور مثال برای بیماری هایی نظیر بواسیر و سرطان نسخه یکسان تجویز می کنند اما برخوردی با آنها نمی شود.
وی اظهار داشت: چرا کسانی که از مراکز علمی معتبرترین مدارک را دریافت کرده اند، تحت نظارت هستند اما با مداخلات پزشکی برخورد جدی نمی شود؟
وی ادامه داد: رسیدگی به این معضلات خواسته جامعه پزشکی است.
فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: اگر کسی جان یک انسانی را نجات دهد، مانند این است که جان همه انسان ها را نجات داده است و پزشکان برای نجات انسان ها سرآمد هستند و خدمات ارزشمند ارائه می کنند.
علی موهبتی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: این طرح دستاوردهای بسیار داشته اما نارضایتی هایی نیز به خاطر تاخیر در پراخت مطالبات برای جامعه پزشکی به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: مشکلات و نواقص کارشناسی نشده در بخشی هایی از این طرح باید مورد توجه قرار می گرفت.
وی گفت: جایگاه سرمایه گذاری در کشور دچار خلل شده و تمایل به سرمایه گذاری در حوزه سلامت کاهش یافته است که این جایگاه باید اصلاح شود.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.