به گزارش ایرنا این پنجمین حلقه آبی نماد بیماری دیابت در شرق کشور می باشد که در راستای برنامه های روز جهانی دیابت توسط بنیاد پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ایرانیان شکل گرفته است.
رئیس هیات مدیره بنیاد مزبور گفت: حلقه آبی دیابت به منظور ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به دیابت و مواجهه آگاهانه آنان با این بیماری با توجه به شیوع روز افزون آن، هر سال در روز جهانی دیابت در مشهد تشکیل می شود.
بهرام فروزنده فر افزود: همزمان با تشکیل حلقه دیابت، پیاده روی بزرگ خانوادگی، برگزاری همایش آموزشی دیابت و خانواده، خدمات پایش سلامت و تست قند خون نیز انجام شد.
وی اظهار داشت: برپایی غرفه خلاقیت کودکان، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان، غرفه مشاوره روانشناسی و همچنین اهدای جوایز به گروه تئاتر نوجوانان بنیاد دیابت و اهدای جوایز به شرکت کنندگان در پیاده روی از دیگر برنامه های امروز در این زمینه بود.
وی گفت: در طول 40 سال گذشته تغییرات چشمگیر در محیط زیست، رفتارها و شیوه های زندگی انسانها رخ داده که این عوامل گسترش چاقی و ابتلا به دیابت در بین افراد جامعه را موجب شده است.
فروزنده فر با اشاره به تداوم شیوع ابتلا به دیابت نوع 2 یا بزرگسالان طی دهه آینده، افزود: بیماری دیابت از معضلات بهداشتی و سلامتی در ایران و جهان به شمار می رود.
هم اکنون 9 درصد از جمعیت استان خراسان رضوی به بیماری دیابت مبتلا هستند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.