محمد علی نبی پور روز چهارشنبه در نشست شورای مدیریت بحران کاشمر، نحوه حضور دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در مانور مزبور را غیر قابل قبول دانست و گفت: هرچند امکانات موجود حداقلی است اما نداشتن آمادگی برای استفاده از همین میزان اندک هم قابل پذیرش نیست.
وی افزود: در زمان‌ های مختلف فراخوان‌ هایی برای برگزار مانور خواهیم داشت و اگر مدیران دستگاههای ذیربط آمادگی لازم را نداشته باشند مورد برخوردهای اداری قرار خواهند گرفت.
وی اظهار داشت: مسئولان مربوطه باید در خارج از بافت روستاها زمین ‌هایی را شناسایی کنند تا به مرور امکانات اولیه برای مواقع اضطراری و بحران به این مکانها انتقال یابد.
نبی پور گفت: باید به برخی روستاها که جمعیت پنج هزار نفری دارند توجه بیشتری شود.
وی یکی از وظایف اصلی شورای مدیرت بحران را ارائه آموزش‌ های لازم دانست و افزود: هر چه آموزش‌ ها را گسترش دهیم کار دستگاه ها در مواقع بحران کمتر می ‌شود.
مدیر هواشناسی کاشمر نیز در این نشست گفت: براساس نقشه‌ های هواشناسی شرایط بارشی در منطقه مساعد است و تاکنون 37.5 میلیمتر در ایستگاه کاشمر بارندگی ثبت شده است.
علی اصغرزاده با بیان اینکه بارندگی در کاشمر از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است افزود: این شهرستان از نظر میزان بارندگی در بین 20 ایستگاه استان خراسان رضوی رتبه سیزدهم را دارد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد واقع است.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.