به گزارش ایرنا، اعضای تیم دانشگاه فردوسی مشهد در این مسابقات را محمد تقی نادی، سید احمد انتخاب الموذن و محمد صادق رمضانی تشکیل می دادند.
همچنین هیات داوران این مسابقه، نیلوفر عمید از تیم دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و امین الله صادقی از تیم دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد را به عنوان وکلای مدافع برتر این دادگاه مجازی معرفی کرد.
در این مسابقه که در سالن همایشهای دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد فضای واقعی یک دادگاه با استفاده از یک پرونده واقعی قتل که در گذشته حکم نهایی آن در یکی از دادگاههای مشهد صادر شده بود شبیه سازی شد.
در این دادگاه مجازی پرونده مزبور در اختیار تیمهای راه یافته به مرحله نهایی قرار داده شد و اسامی موجود در پرونده به خاطر حفظ حیثیت و آبروی افراد تغییر یافت.
سه تیم راه یافته به مرحله نهایی مسابقه به قید قرعه هر کدام متولی یک بخش از دادگاه شدند بطوریکه تیم دانشگاه فردوسی مشهد بخش قضاوت، تیم دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بخش دفاع از متهم و تیم دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد بخش وکالت اولیای دم را بر عهده گرفتند.
پس از برگزاری جلسه دادگاه مجازی، هیات داوران 10 نفره مسابقات که شامل 6 نفر از قضات دادگاههای کیفری خراسان رضوی و چهار نفر از دایره جنایی نیروی انتظامی استان بودند برندگان این مسابقه را اعلام کردند.
دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات ملی دادگاه مجازی نیز در حاشیه برگزاری این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات که سال گذشته دور نخست آن برگزار شد توسط انجمن علمی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.
مسعود مصطفایی افزود: این مسابقات ملی است و به غیر از استان خراسان رضوی امسال از دانشگاههای چهار استان دیگر نیز 15 تیم در مسابقات شرکت کردند.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست این مسابقات که 21 مهر ماه امسال برگزار شد، یک مصاحبه علمی توسط سه نفر از قضات استان خراسان رضوی از تیمهای شرکت کننده گرفته شد که از 15 تیم شرکت کننده هفت تیم به مرحله دوم راه یافتند.
وی گفت: در مرحله دوم این مسابقه نیز که اول آبان ماه برگزار شد، از تیمهای راه یافته به این مرحله خواسته شد در مقام وکیل، لایحه دفاعیه بنویسند که سه تیم به مرحله نهایی که امروز برگزار شد صعود کردند.
وی جایزه نقدی تیم برنده را مبلغ هشت میلیون ریال و جایزه نقدی 2 وکیل مدافع برتر را نیز هر کدام یک میلیون ریال عنوان کرد.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.