منصور آذرین فر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح انتقال فاضلاب گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های انتقال فاضلاب در 11 شهر خراسان رضوی با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد در حال اجراست و بیشترین پیشرفت به میزان 90 درصد مربوط به سبزوار می باشد.
وی اظهار داشت: کمبود اعتبار از مهمترین مشکلات اجرای طرحهای آب و فاضلاب در مناطق شهری خراسان رضوی است که موجب کندی روند آنها شده و برخی از آنها با گذشت بیش از 10 سال هنوز به اتمام نرسیده است.
وی گفت: ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، تایباد، قوچان و گناباد در کنار طرحهای آبرسانی به تربت حیدریه و طرقبه شاندیز در سالجاری دارای اعتبار و در دست اجراست.
آذرین فر افزود: برای اجرای این طرحها در سال گذشته حدود 200 میلیارد ریال و امسال تاکنون یکصد میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: طرح انتقال فاضلاب گناباد طی هشت سال گذشته آغاز شده و تاکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن یک میلیارد و 400 میلیون ریال مورد نیاز است.
وی گفت: اجرای طرحهای آب و فاضلاب هزینه بسیار دارد که مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و توجه بیشتر مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در تخصیص اعتبارات می طلبد.
یک میلیون و 800 هزار نفر در قالب 700 هزار مشترک آب در 73 شهرستان خراسان رضوی (به جز مشهد) زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب این استان قرار دارند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.