محمد دانشگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 32 دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 800متر مکعب در روستاهای خراسان رضوی نصب شده که 11 هزار خانوار روستایی را زیر پوشش دارد.
وی اظهار کرد: دستگاههای آب شیرین کن در مناطق مختلف استان نظیر شهرستان های سرخس، تربت جام و تایباد که با کیفیت نامناسب آب مواجهند نصب شده است.
وی گفت: درجه شوری آب (TDS) تعدادی از چاههای استان خراسان رضوی با گذشت زمان و در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و زمین شناسی در حال افزایش است.
دانشگر افزود: با توجه به اینکه انتقال آب از مناطق دیگر از نظر هزینه و مسائل اجتماعی مشکلات فراوان به دنبال دارد، این شرکت طی سالهای گذشته اقدام به خرید و نصب دستگاههای آب شیرین کن کرده است.
وی اظهار کرد: دستگاه های آب شیرین کن برای مصرف آب شرب در روستاهایی نصب می شود که انتقال آب از دور دست میسر نیست
وی از نصب 100 دستگاه آب شیرین کن در روستاهای این استان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.
دانشگر با اشاره به کمبود حدود یک هزار و 200 لیتر آب در ثانیه در روستاهای خراسان رضوی طی سال جاری گفت: نیاز امسال روستاهای این استان به آب چهار هزار و 900 لیتر در ثانیه است در حالی که طبق برآوردها برداشت سه هزار و 720 لیتر آب در ثانیه از منابع آب روستایی میسر است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن یک میلیون و 580 هزار نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 480 روستا بیشترین جمعیت زیر پوشش در کشور را دارد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.