آنها روز یکشنبه در مسیر حرکت پیاده از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر اما رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زیارت بارگاه منور رضوی در دهه آخر صفر را که متعلق به آن بزرگوار و حضرت رسول اکرم(ص) است تحکیم بخش وحدت شیعه و سنی توصیف کردند.
هموطنان روحانی اهل سنت در ایامی که آغاز آن با اربعین حسینی و پایانش با سالروز شهادت امام رضا(ع) همراه است از نقاط مختلف کشور به آستان ملائک پاسبان رضوی گام نهادند تا عرض ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس خاندان پاک پیامبر(ص) نشان دهند.
از دیدگاه بزرگان و علمای اهل سنت، دوران پربرکت و همراه با کرامات حضور امام رضا(ع) در ایران و مهاجرت ایشان از مدینه تا مرو جملگی دلالت بر عظمت بیکران آن حضرت دارد و ایشان از برترین اخلاق، صورت و سیرت برخوردار هستند که از پدران معصومشان به ارث برده اند.
مشهد مقدس در دهه پایانی صفر هر سال میزبان خیل مشتاقان امام رضا(ع) از شیعیان به صورت پیاده و پیروان سایر ادیان و مذاهب از سراسر دنیا است، از این رو بزرگان اهل سنت نیز هر سال به سهم خود برای پابوسی حضرت به مشهد مقدس سفر می کنند.
آنان عرض ارادت خود به ساحت مقدس آن حضرت را به صورت پیاده پیمودن بخشی از مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی به منصه ظهور رساندند و در برابر شخصیت والای امام هشتم(ع) سر تعظیم فرود می آورند.
امسال نیز هزار نفر از نخبگان و علمای اهل سنت از استانهای آذربایجان غربی، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی در قالب کاروان زیارتی به مشهد مقدس سفر کردند و صبح امروز با پای پیاده مسیر تشرف به حرم مطهر را در پیش گرفتند.
امام جمعه کرد پیران شهرستان خوی استان آذربایجان غربی در حالی که به سمت حرم مطهر در حرکت بود به خبرنگار ایرنا گفت: این زیارت برای علمای اهل سنت به مثابه حج است و زیارت اهل الله و اولیا الله به شمار می رود.
ماموستا صادق مصطفی زاده اظهار داشت: سرزمینی که متعلق به اولیا الله باشد، رفتن به آن و زیارت مرقدش با معنویت همراه بوده و بر هر مسلمانی واجب است.
وی بیان کرد: من همراه کاروانی 50 نفره برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس آمده ام و معتقدم که زیارت فردی که مناقب والا و صفات اولیا و کرامت نبوی وی قابل شمارش نیست یک تکلیف است.
امام جمعه قروه کردستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: چهارمین مرتبه است که در دهه آخر صفر به زیارت بارگاه امام رضا(ع) مشرف می شوم و زیارت نواده پیامبر عظیم الاشان را بر خود واجب می دانم.
ماموستا هاشمی نوری اظهار داشت: معتقدم که وجود شخصیتهای والایی مانند علی بن موسی الرضا(ع) زمینه ساز تحکیم وحدت بین مسلمین است و وحدت مهمترین نیاز امروز مسلمانان جهان به شمار می رود.
وی بیان کرد: وجود ائمه معصوم(ع) در کشوری اسلامی و زیارت بارگاه آنان وحدت بین امت را فزونی می بخشد و به همین دلیل هر زمان که فرصتی مهیا شود به زیارت بارگاه امام رضا (ع) خواهم آمد.
امام جمعه روستای سرو خراسان جنوبی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هدف کاروان 115 نفره ما برای تشرف به بارگاه رضوی در دهه پایانی صفر اعلام همبستگی و کنار هم بودن مسلمین است.
مولوی غلام حسین خسروی افزود: در دورانی که دشمنان به هر صورت ممکن تلاش می کنند بین مسلمین تفرقه بیاندازند زیارت بارگاه ائمه معصوم و نوادگان رسول اکرم(ص) موضعگیری مسلمین در برابر تفرقه اندازان و وحدت بین آنان را نشان می دهد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز که در راهپیمایی کاروان زیارتی اهل سنت حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: اهل سنت علاقه مند به امام رضا(ع) هر سال در قالب کاروانهای زیارتی حضور یافته و به بارگاه منور آن حضرت مشرف می شوند.
حجت الاسلام محمدرسول رمضانی اظهار داشت: امسال هزار نفر از روسای طوایف و قبایل اهل سنت، بزرگان، علما و ائمه جماعات استانهای مختلف در قالب کاروانی زیارتی وارد مشهد مقدس شدند و مسیر تشرف را به صورت پیاده طی می کنند.
وی گفت: هر سال شاهد افزایش کاروانهای زیارتی اهل سنت برای حضور در بارگاه منور رضوی هستیم و روز به روز نشانه های علاقه مندی این طیف از هموطنان به امام رضا(ع) تبلور و تجلی بیشتری پیدا می کند.
او اظهار داشت: امسال مداحان و نوحه خوانان در مسیر تشرف پیاده کاروانهای زیارتی اهل سنت به حرم رضوی نیز از برادران سنی هستند و این نشاندهنده افزایش علاقه به آن حضرت و تلاش برای تحکیم وحدت بین مسلمین است.
7507/7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.