حمید جهاندخت مرعشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر توزیع غذای سالم و بهداشتی بین زائران پیاده رضوی یکی از اقدامات گروههای بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر است.
وی ادامه داد: این اقدام به منظور پیشگیری از آلودگیهای غذایی، بیوتروریسم و یا احتمال آلودگیهای آب و مواد غذایی توزیع شده بطور عمده در بین زائران پیاده رضوی صورت می گیرد.
کارشناس بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از سوی دیگر افرادی که می خواهند غذای نذری توزیع کنند باید به ایستگاههای صلواتی دارای مجوز مراجعه کرده و پس از تایید سلامت نذورات در بین زائران پیاده توزیع می شود.
وی افزود: آشپزخانه های تامین کننده غذای زائران پیاده نیز تحت نظارت هستند و بدین منظور امسال برای همه آشپزها و کمک آشپزهای فعال در این زمینه کارت بهداشتی پس از انجام آزمایشهای مربوطه، به صورت رایگان صادر شده است.
180 گروه بازرسی طی دهه آخر ماه صفر بر خدمات ارائه شده به زائران پیاده رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد نظارت دارند. 150 ایستگاه صلواتی در مسیر جاده های منتهی به مشهد و 250 محل اسکان شامل مدارس، حسینیه ها، سالنهای ورزشی و منازل مسکونی برای اسکان زائران پیاده رضوی پیش بینی شده است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.