علی اصغر حسنی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر فعالیت همه مراکز خدمات رفاهی بین جاده ای، اقامتی و اماکن عمومی، توزیع مواد غذایی و رعایت بهداشت در ایستگاههای صلواتی، نمازخانه ها و سرویسهای بهداشتی از جمله اقدامات گروههای بهداشتی به شمار می روند.
وی ادامه داد: امسال 150 ایستگاه صلواتی در مسیر جاده های منتهی به مشهد و 250 محل اسکان شامل مدارس، حسینیه ها، سالنهای ورزشی و منازل مسکونی برای اسکان زائران پیاده رضوی پیش بینی شده است.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 50 مجتمع بین جاده ای در سطح خراسان رضوی استقرار دارند که 19 مورد آن زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و همه آنها مورد بازدید و نظارت قرار می گیرند.
وی نظارت بر تامین آب سالم و بهداشتی برای زائران پیاده، تامین غذای سالم و نظارت بر توزیع غذای نذری در بین آنها و جلوگیری از ذبح غیرمجاز دام را از دیگر فعالیتهای گروههای بهداشتی در این ایام ذکر و بیان کرد: طبق هماهنگی انجام شده امسال برای همه آشپزها و کمک آشپزها در خراسان رضوی کارت بهداشتی پس از انجام آزمایشهای مربوطه، به صورت رایگان صادر می شود.
او همچنین تاکید کرد: ذبح و قربانی دام جلوی دسته های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد بدون دریافت مجوزهای بهداشتی و هماهنگی لازم با اداره دامپزشکی ممنوع است. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی آن را از طریق تماس با سامانه تلفنی 190 اطلاع دهند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.