علی وظیفه دان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابخانه از سال 1383 تاکنون با گردآوری منابع مطالعاتی از جمله کتاب های صوتی، منابع دیجیتالی در قالب‏ های DVD، CD‌، ‌MP3، VCD و کتاب ‌های بریل در موضوعات کمک ‌آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و مجموعه ‌ای از نرم ‌افزارهای ویژه روشندلان در حال ارائه خدمت به افراد نابینا و کم بینا است.
وی اظهار داشت: عضویت و ارائه خدمات در کتابخانه گویای رضوی برای قشر کم بینا و نابینا رایگان است و هم اکنون 230 نابینا و کم بینا از اقشار مختلف عضو این کتابخانه هستند و از منابع آن بهره می برند.
وی گفت: اعضای کتابخانه گویا می توانند علاوه بر استفاده از تجهیزات موجود در کتابخانه، از منابع مطالعاتی آن تصویر برداری نموده یا تا زمان دلخواه آن را به امانت بگیرند، همچنین استفاده از خدمات این کتابخانه به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت نیز میسر است.
وظیفه دان افزود: لیست منابع این کتابخانه در قالب نرم‌افزار EXCELL بر روی وب ‌سایت کتابخانه گویای رضوی به نشانی http://library.aqr.ir/gooya در زیر پرتال سازمان کتابخانه ‌ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان‌ قدس‌ رضوی قرار دارد.
وی اظهار داشت: بخش سیار و تلفنی این کتابخانه، کتابهای مورد نیاز نابینایان و کم بینایان را در محل مورد درخواست آنان تحویل می دهد و همچنین منابع درخواستی اعضا را از طریق پست به سراسر ایران ارسال می کند.
وی گفت: برای تامین منابع درخواستی مراجعه کنندگان به کتابخانه گویای رضوی، تبادل کتاب یا اهدای منابع به دیگر کتابخانه ها نیز توسط کتابخانه گویای رضوی انجام می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.