حمید صرامی عصر سه شنبه در نشست تخصصی 'بررسی و تدوین سیاستهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه تحقیقات و پژوهش' در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشگاه ها می توانند در مبارزه نرم افزاری و سخت افزاری با مواد مخدر نقش بی بدیل داشته باشند.
وی اظهار داشت: طبق علم سنجی پنج ساله، سهم مطالعات علوم اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر 3.8 درصد و سهم مطالعات علوم بهداشتی 55.6 درصد است، این علم سنجی نشان می دهد که مطالعات علوم اجتماعی نتوانسته است تحرک مناسب در این زمینه داشته باشد.
وی گفت: در بسیاری از کشورها مبارزه با مواد مخدر به مردم واگذار شده است اما در ایران هنوز مدل کاربردی برای واگذار کردن این امر به مردم نداریم.
صرامی افزود: این درحالی است که براساس یک نظرسنجی 69 درصد مردم علاقه مند به مشارکت جدی در مبارزه با مواد مخدر و اعتباد هستند.
وی اظهار داشت: تولید مواد مخدر در افغانستان 10 هزار و 500 تن است که این رقم با دستکاری ژنتیکی در مزارع ممکن است تا 15 هزار تن افزایش یابد و این فراوانی منجر به ارزان تر شدن مواد مخدر و گرایش بیشتر به سوی آن خواهد شد.
وی گفت: استادان و پژوهشگران دانشگاه ها باید در مبارزه با اعتیاد مشارکت جدی داشته باشند تا این پدیده کنترل شود و از روند افزایشی آن جلوگیری گردد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.