معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم با حضور مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، رییس اداره پیشگیری و آسیب مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت و سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: فرآیند ساخت مرکزی که اکنون شاهد افتتاح آن هستیم از دو سال گذشته آغاز شد.
دکتر محسن تفقدی افزود: این مرکز در حوزه درمان اعتیاد کاملترین و جامعترین و در حوزه آموزش و تحقیقات نخستین در خراسان رضوی است. بهسازی و تامین تجهیزات این مرکز که در دو طبقه و از بخشهای مختلف تشکیل شده با هزینه یک میلیارد ریال انجام شد.
وی اظهار امیدواری کرد فعالیت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اختلالات مصرف مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور که قطب آموزشی پژوهشی و ارجاع رفتارهای اعتیادآور شرق کشور به شمار می رود منجر به تولید دانش و پروتکلهای جدید درمانی در این حوزه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: 700 مرکز درمان اعتیاد در سطح شهر مشهد فعالیت دارند که این تعداد نشانگر تقاضای بالا است. در بخش درمان مبتلایان به اعتیاد تاکنون فعالیتها و اقدامات خوبی انجام شده اما باید اذعان کرد در حوزه پژوهش و آموزش موفقیت چندانی نداشته ایم.
دکتر محمدرضا دارابی افزود: مبارزه با مواد مخدر یک امر اجتماعی است که به تنهایی در حیطه مسئولیت وزارت بهداشت نمی گنجد و نیازمند همکاری بین بخشی است. امید است در چارچوب فعالیت نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اختلالات مصرف مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور، در زمینه اپیدمیولوژی، پاتولوژی و درمان مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گیرد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.