به گزارش ایرنا مجتبی بیرانوند روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در برخی اوزان کشف شده مواد مخدر از سوی خرده فروشان، جریمه نقدی وجود دارد که باعث می شود جرایم بازدارنده نباشد.
وی گفت: سند مبارزه با خرده فروشان که سال گذشته تدوین شد امسال اجرایی می شود و در آن سند مواردی دیده شده که از طریق دستگاه قضایی فرد تبعید می شود.
بیرانوند یکی از راه های مبارزه با مواد مخدر زا مردمی کردن و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: اکنون 160سمن فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال است که باید زمینه مشارکت سازمان های مردم نهاد را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: محلات شهری و روستایی از طریق سازمان‌های مردم نهاد تحت پوشش قرار می گیرند که سمن ها مسئولیت آن منطقه را برای پاکسازی بر عهده خواهند داشت.
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: امسال بیش از 30 مرکز میان مدت(کمپ های غیرمجاز) در استان تعطیل شد و برخی از بهبودیافتگان در 12 واحد تولیدی فعال در لرستان فعالیت می‌کنند.
بیرانوند به راه اندازی دستگاه ایکس ری در زندان خرم آباد اشاره کرد و افزود: به دلیل انتقال مواد به داخل زندان راه اندازی این دستگاه ضرورت دارد و با نصب دستگاه ایکس ری می توان از ورود مواد به داخل زندان جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: ضرورت راه اندازی دستگاه ایکس ری در گلوگاه های خومه الیگودرز و گشور دلفان در لرستان ضروری است.
وی بیان کرد: واحد فرهنگی مرکز ماده 16 و راه اندازی موبایل سنتر در خصوص کاهش آسیب اجتماعی در مناطق آلوده در هفته دولت به بهره برداری رسید.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.