اکبر پارسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: در این راستا در کربلا 24 موکب، در نجف 12 موکب، در کاظمین 14 موکب، در سامرا چهار موکب، در مسیر نجف به کربلا سه موکب و در مرز مهران و داخل خاک عراق هم یک موکب مستقر می شود.
وی اظهار داشت: از این تعداد، 15 موکب به اسکان زائران، 13 موکب به تغذیه زائران، 26 موکب هم به اسکان و هم به تغذیه و چهار موکب هم به سایر فعالیتهای خدماتی از قبیل پخت نان و خدمات درمانی اختصاص دارد.
وی گفت: علاوه بر آن یک موکب هم موکب شهرداری مشهد است که با هماهنگی این ستاد خدمات ارائه می کند.
پارسا افزود: سه موکب از 58 موکب خراسان رضوی موکب اختصاصی بانوان است که به 6 هزار نفر از بانوان خدمات اسکان ارائه می دهد.
وی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی فراهم کردن محل خواب 65 هزار نفر شب و ارائه 65 هزار پرس غذا در سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام را در موکبهای خود تعهد کرده است.
وی گفت: این ستاد، 25 دستگاه نانوایی را در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در کشور عراق مستقر خواهد کرد.
پارسا افزود: تاکنون 175 دستگاه خودرو و کامیون حامل بار به عراق اعزام شده که این تعداد به 200 دستگاه خودرو خواهد رسید.
وی اظهار داشت: خودروهای مزبور غیر از خودروهای شهرداری مشهد اعم از اتوبوس یا خودروهای پسماند و دفع زباله است.
وی گفت: شماره حساب کمیته جذب مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی برای جذب نذورات مردم برای سفر اربعین حسینی شماره ( 0120200000000 ) با شناسه (577125 ) متعلق به بانک ملی ایران است که افراد می توانند کمکها و نذورات خود را به این شماره واریز کنند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود: مراسم بدرقه موکب داران خراسان رضوی روز سه شنبه هفته جاری در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: این موکبها از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به عتبات عالیات عراق اعزام شده و تا 29 و 30 مهر ماه در چهار نقطه عراق و منطقه مرزی مهران مستقر خواهد شد.
وی گفت: موکبهای مزبور مدت 10 روز یعنی از یک هفته قبل از اربعین تا سه روز پس از اربعین در عراق خواهند بود و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهند داد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود: این ستاد برای سه هزار نفر خدمه شامل نانوایان، تیمهای بهداشتی و سایر نیروهای خدماتی همراه خود در 58 موکب تقاضای ویزا کرده است اما تعداد افرادی که در عمل با این ستاد همکاری دارند و به عتبات اعزام می شوند حدود چهار هزار تا چهار هزار و 500 نفر خواهند شد که نیروهای اضافه تر از این تعداد از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده و ویزا می گیرند و شامل رانندگان کامیونها و بقیه نیروهای خدماتی هستند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران امسال برای راه اندازی هزار و 940 موکب پروانه صادر کرده است که از این تعداد، 500 موکب در کربلا مستقر می شود.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.