علیرضا قامتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری قوچان افزود: این شهرستان در سال جاری رتبه اول جذب اعتبار اشتغال روستایی را کسب کرد اما با این ‌وجود شاخص بیکاری در آن بیشتر از میانگین استانی است.
وی موقعیت اقتصادی قوچان را وابسته به کشاورزی، دامپروری و پس از آن خدمات و صنعت دانست و اظهار داشت: خشکسالی‌ های اخیر حوزه اشتغال قوچان را دچار مشکل کرده است.
وی گفت: اگر در هفت روستای شاخص قوچان امکانات بوم گردی فراهم شود می ‌تواند اشتغال زایی خوبی ایجاد کند.
قامتی با بیان اینکه اغلب شاغلان روستایی به‌ ویژه خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در حوزه صنایع ‌دستی و گلیم ‌بافی موفق بوده ‌اند افزود: ایجاد مجتمعی برای ارائه محصولات بومی و صنایع ‌دستی در این شهرستان می ‌تواند دست کم برای 150 نفر اشتغال ایجاد کند.
امام ‌جمعه قوچان نیز در این جلسه گفت: جنگ امروز دشمن جنگ اقتصادی و رسانه ای علیه ایران است و باید با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس اقتصاد جامعه را به سوی منویات رهبری هدایت کنیم.
حجت الاسلام دستجردی قوچان را دارای سه توان و استعداد کشاورزی، دامداری و هوای پاک دانست و افزود: این سه پدیده خاص در قوچان می ‌تواند زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال و طرح های اقتصادی باشد.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز مهم ‌ترین مباحث اجتماعی و فرهنگی جامعه را مباحث مرتبط با اشتغال دانست و گفت: جامعه هدف کمیته امداد جامعه خاصی است که در سال گذشته 50 میلیارد ریال برای 420 خانوار زیرپوشش این نهاد در قوچان تسهیلات جذب ‌شد و در سال جاری باید هدف ‌گذاری برای افزایش 100 درصدی این اعتبارات باشد.
هادی شوشتری بافت و ساختار اقتصادی این شهرستان را کشاورزی و دامپروری دانست و افزود: در این زمینه مددجویان کمیته امداد در این شهرستان 500 رأس دام سنگین و 30 هزار رأس دام سبک را از طریق تسهیلات اشتغالزایی خریداری کرده‌ اند.
وی اظهار داشت: اگر کمیته امداد قوچان با توجه به ظرفیت شهرستان مجتمع کشت و صنعت ایجاد نماید فرصت خوبی برای اشتغال مددجویان فراهم می کند.
حسن دهقانی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قوچان نیز گفت: در زمینه توانمند سازی، تولید و اشتغال با حمایت ‌های مجلس و دولت چهار هزار و 500 طرح اشتغال زایی در این شهرستان اجرا شده و در نیمه نخست امسال هم 154 طرح با اعتبار 25 میلیارد ریال اجرا شده که در این زمینه رتبه نخست استان را کسب کردیم.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری مشد واقع است.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.