وحید مبین مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرویس دهی خط یکم قطارشهری پیش از این در روزهای عادی از ساعت 6 تا 22 انجام می شد که از اول مهر ماه از ساعت پنج و 30 دقیقه آغاز می شود.
وی اظهار داشت: همچنین سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه نیز از هشت تا 10 دقیقه به پنج دقیقه کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: از امروز پنج هزار بسته مرتبط با مباحث فرهنگ شهروندی و آموزش های ایمنی بین دانش آموزان در قطارشهری توزیع می شود و پیام های مرتبط با این مباحث نیز از مانیتورهای قطار پخش می گردد.
وی افزود: دوره های آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و مهدهای کودک نیز در ایستگاه فرودگاه قطارشهری برگزار می شود.
وی اظهار داشت: پارسال 10 هزار نفر در این دوره ها شرکت کردند.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ماه پارسال نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی متصل شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.