رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجستان روز دوشنبه در طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اختصاص یک میلیارد و 530 میلیون ریال درآمد موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی این شهرستان به برگزاری آیینهای محرم و صفر اشاره و بیان کرد: با صرف این مبالغ مراسم عزدارای دهه نخست محرم در مسجد ساباط و حسنیه های حاجیه و حاج خداداد برگزار می شود.
حجت الاسلام سیدکاظم مهدیزاده افزود: همچنین 'طرح بصیرت عاشورایی' با هدف ترویج فرهنگ و معارف و اهداف نهضت عاشورا همزمان با دهه نخست محرم در سه بقعه متبرکه و 10 مسجد و حسینیه بجستان برپا شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد هم گفت: یک میلیارد و 190 میلیون ریال درآمد موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی ویژه محرم و صفر این شهرستان برای برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) به خصوص در 26 روستا هزینه می شود.
حجت الاسلام محمد تقوی ادامه داد: طرح بصیرت عاشورایی ویژه محرم و صفر شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و مداحی همراه با برنامه های فرهنگی نیز طی این مدت در هفت بقعه متبرکه گناباد در حال برگزاری است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: 75 میلیون ریال درآمد موقوفات این شهرستان بر اساس نیات واقفان به برپایی عزاداری امام حسین(ع) و اطعام عزاداران در محرم اختصاص یافت.
حجت الاسلام هادی حسین آبادی افزود: طرح بصیرت عاشورایی نیز همراه با عزادارای محرم در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و مصلای خواف برگزار می شود.
270 هیات در ایام محرم و صفر در حسنیه ها، تکایا و مساجد و بقاع متبرکه شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب خراسان رضوی به عزاداری می پردازند. شهرستانهای خواف، بجستان و گناباد در مجموع با 270 هزار نفر جمعیت و بیش از هشت هزار موقوفه و بقعه متبرکه به ترتیب در فاصله 267، 278 و 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.