علی اصغر حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریختن مایعات داغ در ظروف پلاستیکی خطر سرطان زایی دارد لذا استفاده از لیوان کاغذی و شیشه ای برای این کار توصیه می شود.
وی اظهار داشت: استفاده از لیوان پلاستیکی برای مایعات سرد در تکیه ها، مساجد و ایستگاههای صلواتی بلامانع است.
وی گفت: در ایام محرم و صفر 180 گروه بازرسی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر تهیه و توزیع نذورات، رعایت اصول بهداشتی در اماکن عمومی و محل برپایی عزاداریها نظارت دارند.
حسنی افزود: 140 تیم نظارتی از این تعداد در شهر مشهد فعالیت داشته و مابقی در دیگر شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند.
وی اظهار داشت: گروههای مزبور به صورت مستمر از محل برپایی عزاداری ها از جمله مساجد، تکایا، حسینیه ها، ایستگاههای صلواتی و خیمه های توزیع نذورات بازدید می کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری دوره های آموزشی ویژه برگزارکنندکان مراسم مذهبی، توزیع پیامهای بهداشتی و نصب تابلوی تبلیغاتی حاوی پیامهای بهداشتی را از دیگر اقدامات در این ایام ذکر کرد.
وی گفت: تمام افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیاتها و تکایا، مساجد و خیمه های عزاداری فعالیت می کنند به منظور جلوگیری از انتقال بیماری باید کارت بهداشتی دریافت کنند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون حدود 80 درصد از جمعیت 6 میلیونی استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و مابقی این جمعیت زیر پوشش دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام هستند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.