حبیب الله طاهرخانی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از چند پروژه در شهر جدید گلبهار افزود: در هفته دولت نیز 20 مدرسه در مجموعه شهرهای جدید کشور افتتاح شد و تا پایان امسال 80 مدرسه دیگر در این شهرها به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: دولت ایجاد مدرسه برای دانش آموزان در شهرهای جدید را در اولویت تاسیسات روبنایی قرار داده و در این راستا مساعدت لازم برای تکمیل 6 مدرسه در گلبهار و آماده سازی آنها برای سال تحصیلی جدید انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال 100 فضای روباز ورزشی در شهرهای جدید کشور به بهره برداری می رسد که برای ساخت هر یک از آنها 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: همزمان با هفته دولت ساخت 50 هزار واحد مسکن مهر در قالب مشارکت مدنی در شهرهای جدید کشور آغاز شد و چندین مدرسه، مسجد، درمانگاه، کلانتری و فضای ورزشی روباز نیز به بهره برداری رسید.
طاهرخانی اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم بخش محدودی از پروژه مسکن مهر افتتاح شده بود با این حال دولت متعهد به اتمام ساخت 40 هزار واحد مسکونی شد و بخش عمده پروژه مسکن مهر طی پنج سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی گفت: همه توان مجموعه وزارت راه و شهرسازی طی چند سال گذشته در خدمت مسکن مهر بوده هرچند در این بخش نارضایتی هایی نیز وجود داشته است با این حال امروز نیز ساخت 2 هزار و 700 واحد مسکونی دیگر را در گلبهار آغاز کردیم.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: برای رفع کمبودها و معضلات شهر جدید گلبهار تلاش شده بطوریکه این شهر همواره در مناسبت های مختلف پروژه هایی برای بهره برداری داشته است.
طاهرخانی اظهار داشت: حمل و نقل یکی از وجوه و اولویت های اساسی شهر جدید گلبهار می باشد که در این راستا پروژه های قطار برقی و آزاد راه در این شهر در دست اجراست.
وی گفت: عملیات اجرایی قطار سریع السیر مشهد - گلبهار - چناران از سال 1391 آغاز شده و جزو معدود طرحهایی بوده که از طریق فاینانس تامین مالی شده است.
وی افزود: برای اجرای این پروژه با طول 46 کیلومتر مناقصه بین المللی برگزار شد و مبلغ فاینانس برای این طرح نیز 186 میلیون یورو است که طبق قرارداد منعقد شده 85 درصد از این مبلغ توسط سرمایه گذار چینی و 15 درصد از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز عملیات اجرایی ایستگاه و بخشی از گالری مسیر قطار سریع السیر برقی مربوط به قطعه پنجم این پروژه با پیمانکاری یکی از شرکت های مربوط به آستان قدس رضوی آغاز شد.
طاهرخانی گفت: با اینکه تامین مالی پروژه قطار سریع السیر مشهد – گلبهار – چناران از محل فاینانس خارجی بوده ، اما از سال 1391 تاکنون اجرای این پروژه متوقف نشده و امروز پنجمین قرارداد با پیمانکار این پروژه با اعتبار هزار و 350 میلیارد ریال برای زیرسازی و ساخت ابنیه به مرحله اجرا درمی آید.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.