به گزارش ایرنا محمد جعفر علیزاده روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از بیمارستان 185 تختخوابی شهید قدوسی نهاوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دولت یازدهم تلاشهای خوبی در زمینه احداث بیمارستان صورت گرفت، افزود: در دولت دوازدهم هدف ایجاد زیر ساختهای فیزیکی برای اجرای نظام سلامت و رسیدن به استاندارد جهانی و فراهم کردن به ازای هر یک هزار نفر 7/1 تخت در بیمارستانها است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 بیمارستان از سوی وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شده و عملیات اجرایی 9 بیمارستان دیگر نیز جهت تحویل رو به اتمام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پدهای بیمارستانی افزایش می یابد، افزود: سیاست ما بر این است برای هر بیمارستان جدیدی که به بهره برداری می رسد یک پد در نظر گرفته و جانمایی شود به گونه ای که تمام بیمارستانهای جدید از پد برخوردار شوند تا در شرایط اضطراری عملیات هلی برد انجام دهند.
علیزاده افزود: تلاش بر این است که همه بیمارستانهایی که ساخته می شوند از استانداردهای لازم برخوردار باشند و فقط تفاوت آنها در نوع تجهیزاتی است که در آنجا نصب می شود.
بیمارستان 185 تختخوابی شهید آیت الله قدوسی نهاوند با 6 هزار متر مربع زیر بنا و با 600 میلیارد ریال اعتبار که 200 میلیارد ریال آن مربوط به تجهیزات مورد نیاز است از اواخر سال 91 کلنگ زنی شد و صبح امروز پنجشنبه با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
2087/7525/ خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.