محمد دانشگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی و اقدامات انجام شده از تعداد روستاهای خراسان رضوی که با تانکر سیار آبرسانی می شود طی چند سال اخیر 50 درصد کاسته شده است.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید آبرسانی با تانکر در استان خراسان رضوی از هزار روستا به 480 روستا کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: برداشت از صندوق توسعه ملی برای ساخت مجتمعهای آبرسانی روستایی برای نخستین بار سال 1394 در دولت یازدهم انجام و در این چارچوب احداث 51 مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان رضوی با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
وی گفت: این مجتمعهای آبرسانی 838 روستای خراسان رضوی را با جمعیت افزون بر 670 هزار نفر زیر پوشش خود دارند.
دانشگر افزود: ظرف سه سال اخیر با هزینه سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی 31 مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که در مجموع 175 روستا را با 108 هزار نفر زیر پوشش دارند.
وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، مجتمعهای آبرسانی در حال ساخت نیز تکمیل شده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر در روستاها در خراسان رضوی وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی منابع آب این استان را شامل هزار و 302 چاه، چشمه و قنات ذکر و بیان کرد: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب نیز در خراسان رضوی 22 هزار کیلومتر است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با ارائه خدمت به یک میلیون و 581 هزار نفر در دو هزار و 479 روستای این استان بیشترین جمعیت روستایی کشور را در این حوزه زیرپوشش دارد.
3027/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.